OÜ Caravan Plus juhataja Merle Õun soovitab haagissuvila ja matkaauto vahel valides esmalt selgusele jõuda, mis otstarbel mobiilset öömaja vajatakse. "Kui ollakse pidevalt liikumises, on matkabuss parem. Viibides enamuse ajast kämpingus, oleks mõttekam haagis, sest haagise saab alati masinast eemaldada ja parkida näiteks kuhugi linna äärde, et ümbruskonnaga tutvuda."
OÜ Ralvex Rent juhataja Jako Klaas näeb karavanide puhul matkaautodega võrreldes rohkem probleeme: suurem ebastabiilsus liiklemisel, väiksem manööverdamisvõime ja ka napimaid mugavustingimused.
OÜ Haagissuvila juhataja Eiki Peips soovitab pikkade sõitude puhul eelistada autosuvilat, kuna haagises sõitmise ajal viibida ei tohi. Samas vajab diiselmootoriga autosuvila Peipsi sõnul enam hoolt kui haagis, aastaks-pooleks see seisma jätta on halb otsus.
"Haagissuvilat on kergem hooldada. Alumiinium ja puit kestavad kaua. Meie vanimad haagised on aastast seitsekümmend viis ja väsimusprobleeme pole," toob Peips näiteks.
Klaas kinnitab, et autosuvilaga saab hakkama juht, kellel on olemas B-kategooria autojuhiluba. Ehk auto täismass pole suurem kui 3500 kilogrammi. Ka haagissuvila mass pole tavaliselt suurem kui 3500 kilogrammi, et juht ei peaks muretsema E-kategooria juhtimisõigust.
Arai Rent OÜ juhataja Indrek Petai soovitab sõitmiseks valida kõvakattega teed, et kaasavõetud asjad bussis raputamise tagajärjel laiali ei lendaks. "Karavanide puhul on soovituslik sõita kuni 80 km/h ja kõvakattega teedel, aga seaduses seda kirjas pole," märgib Peips.
Mobiilset öömaja võiks esialgu prooviks rentida. Kui meeldib, saab edasi mõelda, kas osta karavan või matkaauto, soovitab Peips.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.