Kuigi prügiveofirma Cleanaway juhi
hinnangul on jäätmeveo turu jagamine majandustulemustele hoopis negatiivselt
mõjunud, leiab suurem konkurent Ragn-Sells, et kasv on peamiselt just sealt
tulnud.
„2007. aasta tulemused on kasvanud nagu kogu majandus, aga võib-olla veidi kiiremini. Oluline on olnud Euroopa Liidu seaduste tõttu tehtud ümberkorraldused. Nende tõttu oli möödunud aastal turul suurem maht, kuna süsteemiga liidetakse enam jäätmetekitajaid,“ selgitas Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg.
Tema sõnul ei ole kindlasti kõik need inimesed, kes prügi varem metsa alla või teiste prügikastidesse sokutasid, jäätmekäitlussüsteemiga liitunud, kuid neid jääb järjest vähemaks. Kokku oli Remmelga sõnul süsteemiga mitteliitunuid umbes 30% kogu jäätmetekitajatest.
Teise olulise positiivse muutusena tõi Remmelg välja pakendite taaskasutamine, mida järjest enam edendatakse ja mille pealt tuleb normidele vähese taaskasutuse korral ka aktsiisi maksta. Samuti mõjub turule saastetasude tõstmine, mis jäätmefirmade jaoks tähendab küll käibe tõusus, kuid rentaabluse langust. „Üldiselt on saastetasude tõstmine aga positiivne. See muudab jäätmete käitlemise euroopalikumaks ning enam jäätmeid liigub ümbertöötlemisse. Nii et seda võib hea meelega tõsta,“ märkis ta.
Üldiselt 2006. ja 2007. aasta tulemusi võrreldes ütles Remmelg: „Kasumimarginaal on natuke tõusnud, käibekasv on veidi vähenenud. 2006. aastal kasvas käive ligi 30%. 2007. aastal ei olnud siiski veel olulist kütusekulude tõusu, mis on praegu kulusid tõstnud.“
Käesolevale aastale avaldab Ragn-Sellsi juhi hinnangul oma negatiivset mõju ehitusturg. „2007. aastal oli ehitusjäätmete käitlus tipus, tagasilööke ei olnud. Sel aastal on teistmoodi. Mahud on oluliselt vähenenud, hinnasurve suurenenud, samas kulud diiselkütuse näol on 30% tõusnud,“ selgitas ta.
Nii ongi sel aastal firmas oodata nii käibe kasvu langust kui ka kasumi vähenemist.
Seotud lood
2006. aastal aktiivsemalt käima lükatud
prügiveoturu jagamine omavalitsustes tõi mullu suurtele prügifirmadele korraliku
kasvu.
Vastupidiselt arvamusele, et korraldatud
jäätmeveo konkursid on prügifirmade majandustulemusi parandanud, arvab Cleanaway
juht Argo Luude, et see on toonud tõsise hinnasurve.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.