Kuigi Rootsi riigi osaluse väärtus
Stockholmi börsil noteeritud firmades on heitliku turu tõttu langenud, ei ole
rahandusminister Mats Odelli hinnangul praegu õige aeg müüa.
Rootsi riik on endale seadnud eesmärgiks teenida 2010. aastaks riigiosaluste erastamisest 200 miljardit Rootsi krooni (330 miljardit Eesti krooni). Financial Timesile intervjuu andnud Odell sõnas, et selle eesmärgi täitmine on raske, kirjutas di.se.
Samas on veelgi raskem plaanitud müügitehingud siiski ära teha. Praeguste allasurutud hindadega müümine oleks „poliitiline enesetapp“, rääkis minister. Olulisem on riigi osaluse eest saada korralik hind kui et müüa sellepärast, et müük on varem ette planeeritud.
„2010 ei ole eesmärk… See on eelarvetehniline eeldus,“ sõnas Odell.
Alates 2006. aasta septembris toimunud parlamendivalimistest on Rootsi valitsuskoalitsioon maha müünud täielikult riigile kuulunud joogitootja Vin Sprit, vähemusosaluse börsioperaatoris OMX ja 8% teleoperaatorist Telia Sonera. Lisaks on müüdud kinnisvarafirma Vasakronan.
Vin Spriti eest kasseeris riik prantslaste Pernod Ricardilt 58 miljardit Rootsi krooni, AP Fastigheter aga maksis Vasakronani eest 41 miljardit Rootsi krooni.
Uut omanikku ei ole seni leidnud riiklik eluasemelaenu instituut SBAB. Samuti ei ole Rootsi riik müünud oma osalust panganduskontsernis Nordea, kus riik on suurim osanik 19,9 protsendiga.
Seotud lood
Rootsi konjunktuuriinstituudi andmetel on
nüüd riik ametlikult madalkonjunktuuris, kuna sealsete majapidamiste ja
ettevõtete kindlustundeindikaator näitab negatiivset tulemust.
Rootsi majanduskasvult on oodata
pidurdumist, prognoosib SEB oma uues aruandes. Helgemaks muudab olukorra järsult
alanev baasintressimäär.
Rootsi riik hakkas ellu viima kava loobuda
oma osalusest kuues ettevõttes, müües neljapäeval 8protsendise osaluse
TeliaSoneras ligi 2,7 miljardi dollari (31 miljardi Eesti krooni) eest.
Rootsi riik müüb Eesti Telekomi
omanikfirmast Telia Sonerast 8% maha institutsionaalsetele investoritele.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele