Ettevõtete konkurentsieeliseks võib olla suurem kaubavalik, hea teenindus, innovaatiline imago, kliendile sobivam tarneaeg, konkurentidest parem garantii vms. Tasub mõelda, mis eristab ettevõtet konkurentidest ja mis tagab pikaajalised konkurentsieelised ning seeläbi kasumlikkuse.
Klientidele meeldivad arenevad tooted ja innovaatilised ettevõtted ning uurimistulemused viitavad uute toodete arendamise ja ettevõtte tulemuslikkuse otsesele seotusele. Lüheneva elutsükliga toodete maailmas on oluline olemasolevaid tooteid uuemate versioonide vastu välja vahetada ja mitte ainult uusi tooteid turule tuua, vaid teha seda ka konkurentidest kiiremini.
Näiteks rõivatootja Baltika otsus avada oma kauplused ning seeläbi ümber kujundada toodete jaotuskanalid on loonud neile konkurentsieelise.
Mitmed Eesti mööblitootjad edestavad oma konkurente toodete atraktiivsema disainiga.
Thulema juht Tarmo Prikk on oma ettevõtet iseloomustanud järgnevalt: "Üritame liikuda suunal, kus hinnatakse sellise haruldase koosluse nagu kvaliteet, unifitseerimine ja disain koosmõju. Nende kolme komponendi arvestamine on üks edu võtmeid."
Toiduainetööstuses saavutatakse konkurentsieeliseid peamiselt tooteomaduste lisamise abil - funktsionaalsed biojogurtid, tervislikud tofu- ja sojatooted ning lisanditega mineraalveed on mõned üksikud näited.
Palju on ettevõtteid, kes püüavad lihtsalt kopeerida konkurente ja teevad raskeks nii enda, konkurentide kui ka klientide elu. Kopeerimine on keskpärasus ja keskpärasusega pikas perspektiivis eelist klientide seas ei saavuta.
Miks ei võiks ka töösturid juhinduda Eesti pangandussektorist, kus suudeti varakult ära kasutada infotehnoloogia kiirelt arenenud võimalusi ning Eestis välja töötatud teenused on eeskujuks ka välismaal tegutsevates emaettevõtetes?
Eelmise sajandi hinnatumaid ärijuhte maailmas Jack Welch ütles, et kui sul ei ole konkurentsieelist, siis parem ära konkureeri. Just see teadmine aitas tal kujundada tema juhitud ettevõttest General Electric ühe suurema ettevõtte maailmas ja mitmete tööstusharude ettevõtetele ohtliku konkurendi.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.