• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,34%39 515,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,7
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,34%39 515,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,7
  • 27.08.08, 08:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pensionipõlve mängukaaslased

Nukud ja elektrilised kutsikad, suurte numbritega kaardid ja mälumängud - üha rohkem keskenduvad mänguasjatootjad keskealisele ja vanemale põlvkonnale.
Jaapani mänguasjamessi tänavuse innovatsioonipreemia võitis Purimopueru. Pehmete ümarate põskede, tumedate nööpsilmade ja õndsa naeratusega nukuke on müügihitt 50-60aastaste jaapanlannade seas.
Umbes 750 krooni maksev beebinukk reageerib häälele ja puudutustele, on võimeline aastaga ära õppima 380 sõna ja viis laulu.
Vananevad jaapanlannad ei osta seda nukku mitte oma lastelastele, vaid endale. Sest lastelastega on tänapäeva Jaapani väikese iibega ühiskonnas nii, et neid kas pole üldse või elavad nad vanavanematest kaugel.
Nukklapse eest saab hoolitseda, temaga saab rääkida ja teda saab kasvatada. Nukk-lapse "areng" on just nii kiire, kui palju temaga tegeldakse. Mängu võetakse koguni nii tõsiselt, et nuku tootjafirma Namco Bandai korraldab Purimopueru-"emmedele" koguni nende "lapsukeste" sünnipäevapidusid ja väljasõite.
Populaarne on ka teine Tokio messil tähelepanu võitnud lelu - kuldse retriiveri kutsikas. Üle 3200 krooni maksev robotkoer liputab saba, kui teda silitada, vaatab peremehele armsasti silma ja reageerib kuuele käsklusele, nagu "istu" või "anna käppa".
Elusuuruses kutsikas on oluliselt andekam kui samuti üsna levinud elektriline hülgepoeg, mida Jaapanis rakendatakse edukalt eakate hoolduses ja mis piiksub, silmi pilgutab ja end küljelt küljele pöörab, kui teda silitada.
Jaapani mänguasjatootja Namco Bandai toodangust on täiskasvanutele mõeldud juba tervelt viiendik. Odavad need 40+ põlvkonna lelud ei ole, aga märkimisväärne on ka vanema põlvkonna ostujõud.
Magus sihtgrupp on vanemaealised mänguasjatootjatele ka seetõttu, et nende hulk järjest suureneb, samal ajal kui noorem põlvkond huvitub traditsioonilistest mänguasjadest üha vähem - moodne laps ei taha enam ei karvast lelu ega üleskeeratavat rongi, vaid arvutit ja videomänge.
Sarnasele arusaamisele on mänguasjatootjad jõudmas ka Euroopas. Nürnbergi mänguasjamessil on oma nišš 40+ põlvkonna mänguasjadel olnud juba viimased paar aastat. Tänavu pakkusid oma tooteid 32 suuremat mänguasjatootjat, letil oli erinevaid mälumänge, tavaliselt suuremas kirjas täringu- ja kaardimänge.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele