• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 17.09.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti toidukaup sihib Jaapani turgu

"Jaapani turg on meile huvitav," sõnas Saku Õlletehase ekspordijuht Tõnu Kerge, lisades, et Jaapani turule pääsus saavad nad lõplikult kindlad olla alles siis, kui esimene konteiner õlledega on teele pandud.
"Me oleme positiivselt meelestatud. Tavaliselt pikendavad turule sisenemist näiteks pakendamised, litsentsid või igasugused load. Võõrale turule sisenedes peab olema edasimüüja huvi ja usaldus. Seda me siia otsima tulime," sõnas Kerge.
Jaapan on maailma kõige atraktiivsem ja samas kõige nõudlikum turg toiduainete- ja joogitootjatele. See on riik, kus üks Jaapanis kasvatatud arbuus võib maksta 8000 krooni, Soomest pärit seenekilo 2000 krooni või Tokyo kalaturul müüdav Filipiinide lähistelt püütud tuunikala 500 000 krooni.
Toidu- või joogitööstuse ettevõte, mis suudab oma toodangut Jaapani turule viia, omandab ka teistel turgudel justkui kvaliteedimärgi. Tegu on suure ja ahvatleva, aga ka äärmiselt nõudliku turuga, kus toiduainete kvaliteediga kompromisse ei tehta. Jaapani turg on keeruline ja abita on sinna sisenemine äärmiselt raske.
Ito-Yokado grupil on Jaapanis üle 200 suure selvehalli ning maailmas tuntud "nurgapoodide" kett Seven Eleven. Jaapani jaeettevõtjad Eestisse toonud Soomes asuva Jaapani ekspordiassotsiatsiooni juht Eiichi Nagata sõnas, et Eesti toiduainete kvaliteet on äärmiselt hea ning Jaapanis hinnatakse maitset rohkem kui päritolu või kogust.
"Jaapani eri piirkondades soovitakse erinevate maitsetega toiduaineid. Näiteks kui Eesti õlu oleks Jaapani turul 20 protsenti odavam, oleks see ostjale tugev argument Eesti õlle valimiseks. Hind on jaapanlasele oluline," sõnas Nagata.
Nagata lisas, et suurima kalatarbijana on nad huvitatud näiteks meie ahvena ja koha impordist gurmeerestoranide tarbeks. "Jaapan on suundunud taas majanduslangusse ning odavamat toorainet on vaja," sõnas Nagata.
Jaapani turul on juba kanda kinnitanud näiteks kalatootja Maseko, kelle juhid aga intervjuusid ei anna.
Ito-Yokado grupi esindaja Teruhiko Nishio sõnas oma ettekandes, et nemad jaemüüjatena mõtlevad pidevalt, mis välismaistest toitudest jaapanlastele rohkem meeldida võiks. Näitena tõi ta välja Liviko uued kokteilijoogid Shuffle.
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp lootis, et kohtumine oli edukas, kuid nentis, et Jaapani turg on väga keeruline, põhiliselt kultuuri ja käitumiserinevuste tõttu.
"Eksportturule minek on alati raske. Tuleb korraldada turu-uuringuid ning järgida reeglit "ära püüa müüa, mida sina tahad, vaid seda, mida tahetakse sinult osta". Täna see nii oligi," ütles Potisepp.
Jaapanlastele on oluline ka toiduohutus ning nagu selgus eilsetel kohtumistel Livikos ja muudes ettevõtetes, on Eestis see väga kõrgel tasemel. "Jaapanlasele on olulised sertifikaadid," sõnas Potisepp.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele