Enamik suurematest USA autotootjatest
teatasid eelmise aasta müügi vähenemisest vähemalt kolmandiku võrra. Automüük
Eestis küündis detsembris esirinda negatiivsete numbrite poolest.
Chrysler näitas detsembris 53%-lisi miinusnumbreid. Maailma suurim autotootja Toyota, kes seni oli majanduslanguses üsna karastunud, näitas detsembris müügi vähenemist tervelt 37% võrra aastataguse ajaga võrreldes. Honda Motori müük kukkus 35%, Ford Motori müük 32%. General Motorsi ning Nissan Motori müük kukkus detsembris 31%.
Kuigi koledad müüginumbrid ei tulnud kellelegi väga suureks üllatuseks, on paljud siiski mures, kas 2009. aasta algus ei või veelgi hullemaks minna. USA riigikassa andis General Motorsile ning Chryslerile turgutuseks esialgu 8 miljardit dollarit laenuna, et mitte lasta üht väga olulist tööstust USA jaoks päris põhja.
Mitte ainult USA autoturud ei äganud, vaid pehmelt öeldes kehvalt läks ka Aasial ning Euroopal, kus müük vähenes drastiliselt just 2008. aasta teises pooles. Prantsusmaal kukkus autotööstus 16%, Jaapanis 22%, Hispaanias tervenisti 50%.
Ka Eesti automüügi võib Hispaania kõrvale panna. Detsembris kukkus automüük Eestis aastaga 46%. Nii väikest aktiivsust automüügist nägime viimati 2001. aastal. Detsembris müüdi Eestis 913 sõidukit ning kõige valusama pilli pidi alla neelama Peugeot, kelle müük vähenes tervelt 86%. Detsembris müüsid nad vaid 13 autot. 2008. aasta esimene pool oli Eesti autoturul veel võrdlemisi aktiivne ning kogu aasta automüük kukkus Eestis 21%.
Seotud lood
Automüük lõi detsembris uue rekordi - nii
vähe autosid müüdi viimati seitse aastat tagasi ehk 2001. aastal.
Prantsusmaa, Itaalia, Hispaania ning
Jaapan teatasid järjekordsest tugevast automüügi kukkumisest detsembrikuus.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.