Merko Ehituse juhatuse liige Alar Laguse
sõnul on neil külmutatud korterelamuid, kus valmis ainult vundament, kuid
ka selliseid, kus tegemata vaid sisetööd. Keskmine allahindluse kahjum oli 20%
objekti kohta.
Äripäeva küsimustele vastab Alar Lagus.
Millisesse vahemikku erinevate objektide allahindlused jäid?
Keskmine allahindluse kahjum objektilt oli 20%.
Kui palju olete suutnud just tänu allahindlustele müüa?
Otsest sellekohast tagasisidet meil klientidelt ei ole. Allahindlused on kinnisvara müügi puhul normaalne ja vajalik müügiedenduslik meede. Arvestades tänast majanduskeskkonda ning müügimahte, võib nii IV kvartali ning 2009. aasta esimeste kuude tulemusega rahule jääda.
Märkisite börsiteates, et 449 korterit on ehitamisjärgus, neist omakorda on 438 korteri ehitusprotsess külmutatud. Millistel arendustel ja mis staadiumis ehituse külmutasite?
Külmutatud projektid on erinevates ehitusfaasides. On objekte, kus valmis on ehitatud ainult vundament, aga ka neid, kus tegemata on ainult maja sisetööd.
Kui kauaks ehituse külmutasite?
Kõik sõltub konjunktuurist elamispindade turul. Täna ei julge prognoosida. Merko Ehitus ei ole oaas keset kõrbe, kuigi tulenevalt konservatiivsest lähenemisest on meil likviidsuspuhvri näol olemas ka retsept pikemaajalise seisaku tarbeks.
Milliseid ja kui suuri lisakulutusi ehituse külmutamine endaga kaasa tõi?
Kulude iseloom ning maht sõltub objekti valmiduse tasemest. Kindlasti on külmutamisega kaasnevad lisakulud kordades väiksemad objektide valmisehituse ning hilisema korrashoiuga seotud kuludest ja riskidest. Projektide külmutamine on esmapilgul eelkõige emotsionaalselt valus, kuid üldist keskkonda silmas pidades ainuvõimalik otsus.
Seotud lood
Merko Ehitus sai 2008. aasta 4. kvartalis
47 miljonit krooni kahjumit.
LHV analüütik Henri Adams soovitab
investoritel kinnisvarasektorist eemale hoida, sest tõsisemad allahindamised on
veel ees.
Merko Ehitus on kauplemise esimese
pooleteist tunniga saavutanud üle 900 000 kroonise käibe ning 7,44protsendiline
hinnatõus on aktsia viinud 40,68 kroonini.
Lähema 10 aasta jooksul 10kordse kasvu
saavutamine pole sugugi võimatu, kirjutas Swedbanki personaalpanganduse ajakiri
Fookus Merko Ehituse kohta.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.