Jaapan avalikustas neljapäeval majanduse
järjekordse stimuleerimiskava, mis sisaldab oodatust suuremaid maksukärpeid ja
avaliku sektori kulude suurendamist – kokku 15,4 triljoni jeeni ehk 154,55
miljardi dollari väärtuses.
Arvult on uus kriisikava juba neljas viimase kaheksa kuu jooksul. Kolme esimese paketi maht kokku on 75 triljonit jeeni, millest 12 triljonit jeeni on tegelikud kulutused, kirjutas Wall Street Journal.
Värskes abipaketis on muuhulgas ette nähtud kinkemaksude kärpimine, mis peaks ergutama vanema põlvkonna jaapanlasi osa oma säästudest lastele ja lastelastele andma, et nad saaksid suuremaid oste teha – näiteks kodu soetada. Lisaks on paketis meetmed, mis toetavad päikesepaneelide kasutamist ja kütusesäästlike autode soetamist, laenud väikstele ja keskmise suurusega ettevõtetele jm.
Jaapani valitsus püüab avaliku sektori kulutuste suurendamisega – hoolimata juba niigi suurest defitsiidist - ergutada kasvu ja võita lähenevate valimiste eel valijate poolehoidu.
Paketi rahastamiseks tuleb Jaapan emiteerida võlakirju ca 10-11 triljoni jeeni väärtuses, ütles valitsuse esindaja.
„Sisu näib koosnevat ajutistest meetmetest, et nõudlust ettepoole tuua, kuid sellele ei pöörata tähelepanu, et pakkumise poolel tootlikkust tõsta,“ kommenteeris Reutersile JPMorgani ökonomist Masamichi Adachi. „See võib aastakese SKP numbrit toetada. Pikemas perspektiivis on mõju negatiivne, kuna suurendab defitsiiti.“
Uus kriisiplaan suurendab riigi abipaketi Jaapani majanduse ergutamisel 5,1%le SKPst.
Läinud aasta neljandas kvartalis kahanes Jaapani SKP 3,1% ning selle aasta esimeses kvartalis hinnanguliselt 2,5%.
Seotud lood
Jaapani valitsev liberaaldemokraatlik
partei (LDP) avalikustas reedel tugimeetme Jaapani börsi jaoks.
Aasias on täna käimas tugev aktsiahindade
tõus.
Jaapani valitsus teatas, et märtsis tõusis
riigi töötuse tase 4,8%-ni. Rikkas tööstusriigis on see seitsme aasta kõige
kõrgem töötuseprotsent.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.