Kui turul käin, püüan maksimaalselt osta
sellise inimese käest, kelle puhul on näha, et see raha läheb kuhugi talusse,
ütles eile Kuku raadio saates Majandusruum Konjunktuuriinstituudi direktor Marje
Josing.
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie sõnul hindab Eesti tarbija kauba päritolu asemel üha enam toote, näiteks toidu, valmistamisel kasutatud tooraine kodumaist päritolu. See tagab müügiedu.
Tarbimisuuringute põhjal kaotab kauba päritolu kui tarbimist ergutav faktor üha enam tähendust, kommenteeris Raie eile Kuku raadio saates. Küll läheb Eesti tarbijale üha enam korda tooraine päritolu. „Üleskutse tootjale – kui teil on kohalikku päritolu tooraine, siis andke sellest oma pakendil oma tarbijale kõva häälega teada. See tagab tõenäoliselt müügiedu,“ lisas Raie.
Maksimaalselt tootmises kodumaist toorainet, näiteks toidutööstuses, kasutavaid tootjaid soovitab tarbijail üles otsida ka Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing. „Sel juhul oleme kohalikku tootjat või naabrimeest aidanud,“ lisas Josing. „Kui turul käin, püüan maksimaalselt osta sellise inimese käest, kelle puhul on näha, et see raha läheb kuhugi talusse. Olgu see kaup veidi kallim, aga toetan nii ühte konkreetset Eesti peret ja ühte konkreetset Eesti tootjat.“
Äripäeva kaks nädalat tagasi algatatud tarbimisele julgutamise kampaaniat kommenteeris Josing nii: "Ei usu päris, et samamoodi tarbimine, et lihtsalt lähme ja ostame samu asju, mis kaks aastat tagasi, toob õnne meie õuele."
Josingu sõnul on võimalik, et maailmas toimub tarbimiskäitumises nihe ja inimesed ei tarbi enam samu asju - ei vaheta autot nii tihti kui praegu ega osta uut mööblit nii tihti. Tarbimist suunavad näiteks energiasäästlik ja roheline mõtteviis, samuti vananev ühiskond. "Ettevõtjad peavad mõtlema ja leidma, mis on need kaubad, mida endiselt tarbitakse ja mis maailmaturul hästi lähevad," lisas Josing.
Siim Raie lisas, et tarbimine ilmselt jätkub. Küsimus ongi vaid selles, mida ja kuidas tarbitakse.
Äripäev kutsus kahe nädala eest oma uue ajalehega
Kaubandus inimesi üles rohkem tarbima ning seeläbi majandust tõusuteele aitama. Äripäeva järgmine ajaleht Kaubandus ilmub 6. mail.
Seotud lood
Äripäeva ettepanek hakata toonitama
sisetarbimise olulisust, et aidata Eesti majandusel taas tõusta, jagas
arvamusliidrid pooldajate ja kriitikute leeri.
"Rahvusliku üldaktsioonina annaks 100
krooni nädalas inimeselt riigisisesesse tarbimisse kindlasti efekti - ega siis
majandusolukord ole nii must, kui paistab!" vaimustub näitleja Tarvo Krall
võimalusest päästa kodumaa majandust ja hääbuvaid töökohti.
Homme, 16. aprillil ilmub esimene number
ajalehest Kaubandus, mis viiakse 400 000 postkasti üle terve Eesti.
Eesti toidu eelistamine oleks tänane sõnum
tarbijatele, ütles eile toiduainetööstuse aastakonverentsil AS Salvest
suuromanik Veljo Ipits.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.