Tele2 Eesti juhatuse esimees Toomas Tiivel
usub, et Eesti I kvartali majanduslangus on suurem kui IV kvartalis, kuid
edaspidi on lootust juba paremusele.
"Raske öelda. Kõik kõrgepalgalised analüütikud, kes neid prognoose teevad, on ka eriarvamustel. Tõenäoliselt läheb natuke hullemaks kui IV kvartal, aga usun, et II kvartali tulemused on juba paremad. Kui ma peaks mingi numbri ütlema, siis võib-olla 13-14%," vastas Tiivel Äripäeva päevaküsimusele, kui suur võib tulla Eesti SKP muutus I kvartalis.
Tiivel märkis, et Tele2 äris lähevad asjad juba ülespoole, ainult veebruar oli veidi kehvem kuu. Samas homme välja tuleva I kvartali SKP numbri koha pealt rõhutas ta, et tegu on ikkagi minevikuga. „Sellest ei tohi lasta end segada ega heidutada,“ märkis ettevõtja.
ES Sadolin ASi peadirektor Piret Minn märkis, et I kvartal ei pruugi olla palju roosilisem, kui oli seda IV kvartali majanduslanguse number. "Esimene kvartal võib olla sama hapu, kui oli IV kvartal, aga teise kvartali numbrid võivad tulla juba paremad," ütles ta.
Minn märkis, et nemad tegutsevad sektoris, mis on majanduslanguse tõttu saanud kõige rängema hoobi, lisaks on I kvartal neil äri hooajalisuse tõttu alati veidi kehvem, kuid aprillis on juba olukord parem. „Paanikat pole, elu käib üles ja alla. Praegune aeg annab huvitava kogemuse, sellist faasi pole ilmselt maailm seni läbinud. Meie jaoks pole I kvartal kindlasti kogu tõde, sest meie loeme tibusid sügisel,“ lausus Minn.
Seotud lood
Aprillis aeglustus inflatsioon Lätis aasta
baasil märtsi 8,2 protsendilt 6,2 protsendile, mis on aeglaseim tempo 2006.
aasta oktoobrist, teatas Läti statistikaamet.
Eesti sisemajanduse koguprodukt (SKP)
vähenes esimeses kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes 15,6%, teatas
statistikaamet.
CV Keskuse küsitlusest selgus, et töötajate
arv kahaneb kõige kiiremini elektroonika ja telekommunikatsiooni sektoris, enim
kasvab töötajate arv aga infotehnoloogias ja e-kaubanduses.
Läti statistikaameti esialgsel hinnangul
kahanes Läti SKT selle aasta esimeses kvartalis läinud aasta sama perioodiga
võrreldes 18%, mis on suurim langus kogu Euroopa Liidus.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.