Esimene näide - AS Tere ja AS Premia ühistööna valminud laktobatsillus fermentum ME-3 ehk rahvakeeli Helluse bakterit sisaldav jäätis.
Tootega tabati mitu innovatsioonikärbest korraga. Esiteks on tegemist kasuliku bakteri levikuga teistesse toiduainetesse ja eelkõige sellisesse, mida lapsed armastavad süüa. See aga tähendab, et meie organismis toimetades tagab bakter meile nii korras seedimise, immuunsuse tõusu, parandab südame-veresoonkonna tööd, näiteks sellega, et takistab veresoonte lupjumist.
ASi Premia turundusdirektori Katre Kõvaski sõnul abistas neid Helluse jäätise väljatöötamisel Tallinna Tehnikaülikooli juurde loodud Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduskeskus (TFTAK). Helluse jäätis hea näide ettevõtete ühistegevusest, millele lisaks leiab nüüd lettidelt ka samanimelist jäätisemaitselist jogurtit.
Teine näide - ASi Maag e-ainete vabad Laste toorvorstikesed.
Lihatööstuse juhi Peep Rahuoja sõnul on lihatoodete valmistamisel kasutatavad lisaained küll inimese tervisele ohutud, kuid siiski leidub tarbijaid, kes seavad oma toidule kõrgemaid nõudmisi ning püüavad e-koodi lisaaineid vältida.
Lastele mõeldud vorstikestes kasutatakse mitmesuguste maitsetaimede ja marjade ekstrakte, milles sisalduvad looduslikud funktsionaalsed komponendid asendavad tavapäraselt lisatavad e-koodi aineid.
Maitse ja säilivuse parandamiseks lisati vorstidesse astelpaju püreed ning lihatootele omane roosakaspunane värvus on saavutatud kuivatatud ja jahvatatud punastest viinamarjadest.
Tootearenduse mootoriks ükskõik millises toiduainetööstuse valdkonnas on tarbija soovid. Rahuoja sõnul näitavad tarbijakäitumiseuuringud pidevat tõusu tervislike ja uudsete toodete tarbimise suunas.
Just seetõttu sai Maagi tootearendajate töö tulemusena turule toodud grillverivorst, olematu rasvasisaldusega verivorst porgandiga, Energia snäkkvorst tauriini ja kofeiiniga jt tooted.
Kolmas näide - veebikeskkonnast lastekas.ee pärit Jänku Jussi, Jaan Rannapi Klaabu või Heiki Ernitsa ja Janno Põldma loodud Lotte toomine toodetele. Hea näide turundusinnovatsioonist, kuidas lastele armsaks saanud tegelaskujusid kasutatakse muuhulgas ka toiduainete müügiks ja reklaamiks. Olgu selleks siis viinerid, juust, vahvlibatoon, kommid, kohuke, jäätis või mõni teine tootegrupp.
Valikukriteeriumid on siiski ka: peaasi ei populaarse tegelaskuju kasutamine ei satu toodetele, mida lapsed ei peaks tarbima - olgu selleks siis ebatervislikud toiduained või alkohol.
"On selge, et iga toote eluiga väheneb, sest muutuvad inimeste vajadused ja soov vältida rutiini," võttis Peep Rahuoja kokku olukorra Eesti toiduainete turul. "Selle tõttu on ellujäämiseks möödapääsmatu süsteemne tootearendus."
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.