Innovatsiooni tähtsust näitab ilmekalt fakt, et ELis on 2009. aasta kuulutatud loovuse ja innovatsiooniaastaks ning innovatsioonile on pühendatud sügisene ettevõtlusnädal ning 8. oktoobril toimuv Tallinna ettevõtluspäev, millest võtavad aktiivselt osa ka Eesti toiduainetööstuse ettevõtted.
Eesti ettevõtetes läbi viidud innovatsiooniuuring näitas, et kõige sagedamini tegeletakse innovatsiooniga selleks, et suurendada efektiivsust ja pakkuda paremaid tooteid. Eesti toiduainetööstus on väga innovatiivne.
Nii on piimatoodetes kindla koha leidnud piimhappebakter ME-3, mida algselt lisati jogurtitesse ja kohupiimakreemidesse, praeguseks on see jõudnud joogipiima ning juustu rikastama. Tervendavalt mõjub ka Tensia bakter, mida sisaldab hiljuti poodidesse jõudnud juust Harmony.
Hiljuti tõi Maag Piimatööstus turule inuliini sisaldava Basic-jogurtijookide sarja, mis ei sisalda säilitusaineid ega sünteetilisi toiduvärve. Põltsamaa Felix sai hakkama aga seni võimatuna näinud ülesandega - uues majoneesis on kaalu jälgivate inimeste rõõmuks vaid 3% rasva.
Kuid innovatsioon pole vaid uued tooted, ka uued turundusmeetodid ja ettevõtete vaheline koostöö on innovatsioon. Siinkohal saab näiteks tuua 2005. aastal asutatud Peipsiveere ühistu, mis võttis oma südameasjaks kohalike sibulate, porgandite, kurkide jms päästmise.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.