Eelmisel nädalal oli kahel päeval ainulaadne võimalus osa saada Dr. Graeme Codringtoni väga heal tasemel ettekannetest.
Esimeses ettekandes tõi Codrington välja, et praegused muutused on ajendatud viiest olulisest tegurist: tehnoloogilised-, institutsionaalsed-, demograafilised-, keskkonna- ja inimeste väärtuste muutumised. Iga ettevõtja peaks Codringtoni arvates oma firma strateegiat koostades küsima, kuidas need muutused mõjutavad tema äri. Näiteks, mis muutusi toob tema ärile kaasa suhtlemise muutumine aina enam virtuaalmaailma- ehk internetikesksemaks? Või mida toob kaasa rahvastiku vananemine tema kliendibaasis?
Arvata võib, et iga muutuse valdkonna kohta endalt küsimusi küsides näeb iga ettevõtja, kuidas meie suhtlemine ja praegused ümberkorraldused ühiskonnas tervikuna loovad vajaduse uuendada oma äriplaane ja tegevuskava. Seda nii lähtuvalt majanduslike väärtuste ümberhindamisest kui ka tänapäevaste keskkonnaprobleemide valguses. Codringtoni sõnum on lihtne: kes suudab endalt küsida uusi küsimusi, ümber orienteeruda ning tegutseda uue strateegia alusel, väljub kriisist võitjana. Kes mitte, kaotab turgu. Kuhu kategooriasse kuulud sina? Ja mis on sinu jaoks uus normaalne elu- ja ühiskonna korraldus? Sellele tasub mõelda. Kindel on see, et kõik uued ideed pärinevad reeglina teisiti tegutsemise soovist või vajadusest. Nagu Codringtongi välja tõi - Skype'i ei loonud mõni fiksvõrgu telefonioperaator oma suure kogemuse baasil.
Teises ettekandes noortele või alustavatele ettevõtjatele tõi Codrington välja vajaduse suhelda erinevalt erinevate generatsioonidega. Igal põlvkonnal on oma tõekspidamised ja sellest tuleneb ka paljudele oma elust teada mõistetamatus vanematega või nooremate inimestega suheldes.
Ettevõtlusega tegeledes on lihtne sattuda rutiini. Kas me aga vajame rutiine, et olla edukas? Minu jaoks leidis kahte loengut kuulates kinnitust vana tõde - küsimused viivad taipamiseni. Taipamine võimaldab aga aru saada nii oma senise tegevuse kui ka teisti tegutsema hakkamise vajadusest.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.