See sügis on pensionikogujate jaoks
erilisem kui eelmised. Pensionimaksete jätkamise või mittejätkamisega tehakse
otsus tervelt järgnevaks kaheksaks aastaks ning märgid näitavad, et
pensionifondide vahetamine on seekord populaarsem kui kunagi varem.
Enamik meist on teise pensionisambaga kuni surmani seotud. Vanaduspensionini maksame raha sisse ja sealt edasi maksab kindlustusselts meie investeeritud raha jupphaaval tagasi. Kui alates 1983. aastal ja hiljem sündinutest pole pensionisambast pääsu kellelgi, siis vanematest on end pensionisüsteemiga sidunud umbes neli töölkäijat viiest, sealhulgas allakirjutanu.
Fondiosakute viimaste aastate peadpööritava languse ja mõne fondihalduri küsitavat laadi rahapaigutamise tõttu võib meile tunduda, et teise sambaga liitudes sai kunagi astutud üks väga rumal samm, mida mitte kunagi enam tagasi võtta ei saa. Aga rahu. Meelt ei tasu heita, sest mäng pole kaugeltki läbi. Enamikul meist on aega investeerida veel aastakümneid.
Börsikrahhi kõrval peaks pensionikogujad arvestama sellega, et tegemist oli hullema pauguga pärast kolmekümnendate aastate suurt depressiooni, mis ei pruugi enam meie eluajal korduda.
Ja mis veel tähtsam. Meil on kõigil väike võim oma investeeringuid juhtida ja kõiges ei saa süüdistada fondihaldureid ja börside kõikumisi.
Praegu on meil otsustamisvabadust tavapärasest enam, kuna meil kõigil on kuni 30. novembrini võimalus otsustada, kas jätkata 2010. aastal raha sissemaksetega pensionifondi või mitte. Lisaks sõltub tänasest otsusest 2011. aasta omapoolsete ning 2014.-2017. aasta riigipoolsete sissemaksete suurus.
Loe artikli täisversiooni tänasest Äripäevast või
SIIT! Sisenemiseks vajaliku päevapileti saad osta
SIIN!Seotud lood
Rahandusministeerium kaalub praegu muude
pensionifonde puudutavate muudatuste kõrval seda, kui tihti saab tulevikus
pensionifondi vahetada.
Laupäeval lõppes II samba pensionifondide
tänavune liitumisralli, kus pisikesed konkurendid tegid turuliidril Swedbankil
selja prügiseks. Suurim võitja oli seekord LHV.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.