Neil Automedia fotograafi piltidel on
Nürburgringil hädavajalikke testikilomeetreid läbimas uus Range Rover LRX,
millest loodetakse säästlikku maasturit.
2008. aasta Detroidi autonäitusel oli sama sõiduk ideeautona vaatamiseks väljas nime Land Rover LRX all. Nüüdseks on Land Roveri omanikfirma Tata otsustanud, et kolmeukseline sportlik maasturkupee jõuab 2010. aasta lõpus turule hoopis luksuslikuma kõlaga kaubamärgi Range Rover all.
Piltidel olev prototüüp kasutab küll veidi lühendatud viieukselist Land Rover Freelanderi keret, siis seeriatootmisse minev sõiduk peaks endale saama hoopis elegantsema, veidi kupeehõngulisema veermikukatte.
Hoopis tähtsam on LRXi puhul aga see, mis jääb mootoriruumi varju. Nimelt kirjeldavad auto loojad seda kui firma ajaloo esimest rohelist maasturit. Nii püütakse lahti saada maastureid tavaliselt sangpommina saatvast kütuseõgijate mainest. Kui LRX ideeauto jõuallikas oli nn diiselhübriid, siis seeriamootorite seas pannakse esialgu rõhk säästlikele diisel- ja bensiinimootoritele (vastavalt 2,2-liitrine turbodiisel ning 3,2-liitrine kuuesilindriline bensiinimootor). Hiljem jõuab seeriasse tõenäoliselt ka LRXi hübriidversioon.
Oma näitusedebüüdi teeb Range Roveri mudelivaliku soodsaimaks pakkumiseks saav LRX järgmise aasta sügisel, müügile jõuab ta aga 2011. aasta hakul.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Automedia fotograafide objektiivi ette jäi
Range Rover, mida testiti Skandinaavia talves.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.