• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,13%5 882,07
  • DOW 30−0,66%43 462,63
  • Nasdaq −1,83%18 758,73
  • FTSE 100−0,1%8 063,46
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,95
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,13%5 882,07
  • DOW 30−0,66%43 462,63
  • Nasdaq −1,83%18 758,73
  • FTSE 100−0,1%8 063,46
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,95
  • 26.01.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas mõjutab Ust-Luga Eesti Raudtee tegevust?

Eestis on Euroopa üks suurimaid raudtee kasutustasusid, kuidas see mõjub kauba- ja reisiveole? Kas riik peaks senisest rohkem toetama raudtee ülalpidamist? Kogu Ida- Euroopas on raudtee infrastruktuuritasu väga kõrge, sest riigid ei ole veel nii jõukad, et toetada raudteeinfrat samal tasemel kui Lääne-Euroopa riigid. Euroopa Komisjon planeerib lähiajal muuta raudteid puudutavaid direktiive selliselt, et riigi osakaal raudteeinfrastruktuuri hooldamisel ja investeerimisel peab suurenema.
Olete öelnud, et raudtee kaubamahud käivad käsikäes sadamate omadega. Sadam teatas, et ootab aastalt väiksemaid mahte. Kuidas Eesti Raudtee selle aasta kaubamahtu prognoosis? Arvestasime samuti kaubavedude vähenemisega, sest Ust-Luga sadamas alustas tööd uus masuuditerminal ja praegu liigub iga päev üks rongitäis masuuti (veebruarist juba kaks rongi) Muuga asemel sinna. Asenduskauba saamine võtab natuke aega ja sellest ka kaubavedude vähenemise prognoos.
Vedasite eelmisel aastal ligi 30 miljonit tonni kaupa. Millise mahuga arvestate sel aastal? Kaubaveod vähenevad tänavu mõnevõrra, kasvu näeme kivisöevedudes, masuudi ja toornafta vedudes Valgevenesse, põlevkivi traspordil Eesti sees ja konteinerite vedudes.
Kuhu investeerib Eesti Raudtee Euroopa Liidu struktuurifondide raha ja mis kasu saab sellest tavareisija? Investeerime struktuurifondide raha peamiselt selleks, et tavareisijal oleks mugavam. Praegused projektid on rongikiiruste suurendamine 120 kilomeetrini tunnis Rail Baltica trassil Valga-Tartu-Tapa ja Tallinna vahel. Samuti rekonstrueeritakse kõik reisijate platvormid, välja arvatud Tapa-Narva ja Valga-Koidula vahel.
Kontaktvõrgu kapitaalremont on ka vajalik, et elektrirongid saaksid jätkuvalt liigelda.
Kes ja miks on Eesti Raudtees Spacecomiga pika kohtuvaidluse asemel kompromissi sõlmimise vastu? Kompromissi vastu ei ole keegi, kui see oleks kasulik mõlemale poolele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele