Õhkkonnas, mis on avatud uutele värsketele ideedele ja kus inimesed julgevad oma seisukohti kompleksivabalt esitada, on kergem luua kliendile väärtust. Just selline õhkkond valitseb aasta meediaagentuuri tiitli pälvinud MediaComis.
Vaikus. See üllatab mõnevõrra, kui MediaComi kontori uksest sisse astun. Kui kusagil avatud kontori kauges sopis peaks pastapliiats põrandale kukkuma, oleks see ilmselt kuulda vaatamata sellele, et vaip on maas. Ühes meediagentuuris peaks justkui rohkem sigimist-sagimist olema. Samas - suurepärased ideed sünnivad alati vaikuses ning keskpärased ajurünnakutel. Vaikus näitab süvenemist.
Võtame ettevõtte tegevjuhi Janeck Uiboga istet koosolekuteruumis. Ühes heas ettevõttes teevad õiged inimesed õigetel kohtadel häid asju.
Uurin Uibolt, kuidas ta leiab meeskonda just neid õigeid inimesi. Otsib ta inimest või läheb lihtsama vastupanu teed ning otsib oskusi? "Otsime inimest, sest kogemusi on alati võimalik juurde saada, säravaid silmi aga ei saa ükski väline jõud inimesse süstida, see peab olema temas endas olemas."
Kõike ette ei näe. Uibo nendib, et kuigi ettevõtet on viimased 10 aastat teadlikult arendatud, ei ole kõike võimalik ette näha ega planeerida, oluline osa on intuitsioonil ja spontaansel äratundmisel, mis on õige. Just oskust intuitsioooni ning süsteemsust omavahel kombineerida peabki Uibo praeguste ettevõtete üheks võtmeoskuseks Tõeliselt heade tulemuste saavutamise suurim vaenlane on keskkond, kus inimesed ei julge eksimise kartuses uusi vaatenurki, lahendusi katsetada. Nagu keeleteaduses öeldakse: iga norm on kunagi olnud viga. Selleks, et uued mõtted ja lahendused saaksid üldse tegudeks ehk n-ö uueks normiks, on tarvis katsetada. Ega enne teada ei saa, kui ei ole proovinud. "Täitsa kindel, et õhkkond, mis on avatud uutele värsketele ideedele ja kus inimesed julgevad omi seisukohti kompleksivabalt esitada, kus ei ole kunstlikku harmooniat, selliste ettevõtete töötajad loovad suuremat väärtust ka klientidele," on Uibo veendunud.
Konkreetsed visioonid. MediaCom on olnud algusest saadik, nüüd juba pea neliteist aastat pidevalt kohanduv, defineerides end erinevatel aegadel erinevalt - 2001. aastal seadsid nad visiooni olla "eelistatuim meediaagentuur", 2005. aastal kohandati sõnastust - olla "kommunikatsiooni arhitekt" ning poolteist aastat tagasi käivitunud eneseotsingud lõppesid tiimi jaoks aasta tagasi väga üksmeelselt - sooviga olla "asjatundja meediakampaania küsimustes".
Kuigi käivet arvestades platseeruvad nad kusagile 6.-7. kohale Eestis, paiknevad nad n-ö kohalike klientide osakaalu mõttes kõrgemal. Nende klientide hulka kuuluvad näiteks Swedbank, Elion, Eesti Energia, Estonian Air ja Prisma. MediaCom oli ka rahandusministeeriumi partner euroteavituskampaanias. Enda trumbiks peab MediaCom ise digitaalmeedia tundmist ning strateegilist meediaplaneerimist ehk nagu Uibo ütleb: pakutakse reaalsetele probleemidele reaalseid lahendusi.
Väljakutse innustab. Uibo tunnistab, et tal on juhina olnud perioode, kus tekib igasuguseid eksistentsiaalseid küsimusi kuni valdkonna vahetamiseni välja. Rutiinitunne on loomulik, kui teed üht ja sama tööd pikki aastaid. "Samas, alati olen leidnud vastused enda seest, me sisimas teame ju õiget vastust, üsna tihti on selleks mugavus," tõdeb Uibo ja jätkab, et mugavustsoonis pikka unelemist saab edukalt ületada endale väljakutseid esitades. Kuigi algselt võib mõte tunduda kauge ja tee eesmärgini neetult raske, siis seda suurem rõõm teekonnale tagasi vaadates kõiki valdab. "Nii oli ka meie eelmise aastaga, kus võtsime üheks eesmärgiks tõsta MediaComi tuntust turul. Vaadates jaanuaris aastale tagasi, ei suutnud meeskonna liikmed hoida tagasi imestust, kui palju me koos olime jõudnud teha!" naeris Uibo, lisades, et eelmisel aastal ühiselt kogetu on meeskonda senisest veelgi tugevamaks muutnud nii professionaalsetelt oskustelt kui ka tiimitunde mõttes.
Kui asusime 2008. aastal omale meediaagentuuride seast partnerit otsima, sain kogenud turundus- ning reklaamitöötajatelt just MediaComi kohta kõige enam soovitusi. Nüüd, kus oleme koostööd teinud üle kahe aasta, pean ka mina MediaComi Eesti parimaks meediaagentuuriks, keda teistelegi julgelt soovitan.
MediaCom on Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsiooniosakonna üks olulisemaid ja strateegilisemaid partnereid. Nende vaieldamatuteks tugevusteks on ülimalt hea analüütilisus, kliendi seatud eesmärkidest lähtumine, täpsus ja pidev kaasamõtlemine. Samuti oskus teha häid tulemusi ka Prisma konkurentidest oluliselt väiksemate eelarvetega. Suutsime eelmisel aastal kasvatada Prisma turuosa nii Tallinnas kui ka terves Eestis.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.