Võrdlus maavahetustehingutega on minu arvates natuke meelevaldne. Siin on tegemist täiesti erinevate regulatsioonide, erinevate kaasustega ja tegelikult maksu- ja tolliametil on olemas kompetents ja pädevus nii maksumaksjate maksurikkumise tuvastamiseks, maksuseaduste täitmise kontrollimiseks kui ka nende asjaolude väljaselgitamiseks, mis annavad aluse tagatise muutmiseks.
Tegelikult siin ei ole küsimus selles, et maksuamet ei ole selliste asjadega tegelenud - on tegelenud aastaid ja neil on olemas pädevus ja kompetents. Pigem on ikkagi probleem selles, et riigil jääb saamata suuri summasid, mitte ainult käibemaksu ja aktsiisimaksude näol, aga ka ümbrikupalkade näol näiteks. Ja tõesti seni kehtinud regulatsioon, mis seadis nõuded ainult miinimumkapitalile ja vastutuskindlustusele, ilmselgelt ei olnud piisav, nii et seda regulatsiooni tuli täiendada tagatistemehhanismi sisseviimisel.
Lõppkokkuvõttes ma tõesti usun, et see on päris suur samm selles suunas, et kütuseturg korrastuks ja pettuste arv väheneks või siis reeglite karmistumine sunniks kuritegelikul seltskonnal oma teenistust otsima mujalt või üldse väljastpoolt Eesti riiki.
Seotud lood
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.