Kas meiesugusel suhteliselt vaesel väikeriigil on mõistlik omada lennukompaniid? Just väikeriikide jaoks on eriti oluline omada rahvuslikke lennufirmasid, sõltumata sellest, kas need kuuluvad riigile. Suurtes riikides on suured turud ja alati on palju lennufirmasid, mis soovivad neid turge teenindada. Seega ei sõltu suurte riikide elanikud rahvuslikest lennufirmadest viisil, mil väikeriikide elanikud seda teevad. Pärast seda, kui Leedu kaotas oma rahvusliku lennufirma, on lennuliinide arv Vilniuse ja muu maailma vahel drastiliselt vähenenud.
Mille arvel plaanite Estonian Airis katta järgmiste perioodide vajalikke investeeringuid praeguse kasina rahavoo juures? Sellele küsimusele on lihtsam vastata pärast selle suve tipphooaega, kui meil on parem ettekujutus ettevõtte rahavoost ning kassaseisust.
Mida on kavas teha Estonian Airi konkurentsivõime tõstmiseks? Uue tegevjuhi ülesandeks saab koostöös nõukoguga arendada välja strateegia ja äriplaan, mille eesmärgiks on täita Estonian Airi missioon - luua maksimaalselt ühendusi Tallinnasse ning Tallinnast, olles samal ajal ka kasumlik. Uus tegevjuht ja nõukogu hakkavad tegema tihedat koostööd ettevõtte töötajatega kindlustamaks, et strateegia ja äriplaan on kõigile hästi mõistetavad ning et töötajatelt tulnud huvitavad ettepanekud kajastuksid ka kavandatavas äriplaanis.
Kuidas kavatsete Estonian Airi kapitaliseeritust parandada? Kui Estonian Airil on hästi defineeritud strateegia ja äriplaan, mis suudaks ettevõtte strateegilisi eesmärke ellu viia, ja kui ettevõtet juhib meeskond kõrge kompetentsiga kogenud lennunduseksperte, usun, et igasugused täiendavat aktsiakapitali mittekaasavad partnerlused ja joint venture võimalused on Estonian Airile saadaval. Seetõttu ei tohiks eeldada, et ainus viis kasvamiseks on Estonian Airi aktsiakapitali juurde tõsta.
Millisena näete Estonian Airi perspektiivi börsiettevõttena? Enne börsile minemise kaalumist peab ettevõte saavutama jätkusuutliku kasumlikkuse.
Joakim Helenius vastas Äripäeva lugejate küsimustele.
Seotud lood
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.