Tänavu on kaupade pealelaadimine suurenenud 15% ja mahalaadimine ligi poole võrra. Tegemist pole madalalt baasilt toimunud hüppega, vaid kolmandat aastat jätkuva kerkimisega. Tempokas kasv võib hoogu juurdegi saada, sest Eesti logistikaettevõtjad pidasid reedel Aasias mitu paljulubavat kohtumist maailma logistikahiidudega.
Logistikaettevõtjad kohtusid näiteks Korea suurima transpordifirma Hanjin Group esindajatega, kes on huvitatud mitmest Eestist Kesk-Aasiasse liikuva konteinerirongi kasutamise võimalusest. EVR Cargo juhatuse esimehe Jaanus Paasi sõnul arutati läbi Eesti sadamate tulevate Korea kaupade transiiti konteinerirongiga Kasahstani ja Usbekistani, aga ka Moskvasse. Samuti USA vägede varustamist Afganistanis Ameerikast tuleva kaubaga.
"Praegu käib Eestist konteinerirong Afganistani koostöös laevafirmaga APL ja on reaalne võimalus kaasata täiendavaid kaubamahte Ameerikast läbi Eesti transiidikanali," kommenteeris Paas.
Hanjini välisturgude asepresident Ki Young Lee avaldas Paasi sõnul soovi külastada lähikuudel isiklikult Eestit, et tutvuda siinsete võimalustega.
Mitu huvilist. Eestisse transiidi suunamisest huvitub ka Hiina riigile kuuluv Sinotrans, mis lähetaks siit läbi Fuzhou sadamast väljuvaid kaubavooge. "Fuzhou sadamast väljuvad Sinotransi ekspedeeritavad konteinerid hakkavad liikuma Eesti kaudu," selgitas Sinotransiga allkirjastatud koostöölepet Alekon Cargo juht Erkki Veismann.
Logistikaklastri delegatsiooni juhi Andres Valgeristi sõnul võeti eestlased vastu kõrgel tasemel - võõrustajate seas olid Hanjini asepresident J. S. Choi, välisturgude asepresident Ki Young Lee, Korean Airi peadirektor Bryan R. Yoo ja kaugvedude arendusdirektor Sang-Hun Park.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”