• OMX Baltic−0,92%298,61
  • OMX Riga−0,28%865,61
  • OMX Tallinn0,01%1 961,62
  • OMX Vilnius−0,41%1 167,46
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,35%8 446,8
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,4
  • OMX Baltic−0,92%298,61
  • OMX Riga−0,28%865,61
  • OMX Tallinn0,01%1 961,62
  • OMX Vilnius−0,41%1 167,46
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,35%8 446,8
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,4
  • 31.05.11, 16:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LKF: kindlustusmaksete maht vähenes

Liikluskindlustuse Fondi (LKFi) andmetel jäi liikluskindlustuse kindlustusmaksete maht tänavu I kvartalis möödunud aasta tulemustest 4,6% maha, olles vastavalt 14,5 miljonit ja 15,2 miljonit eurot.
Liikluskindlustuse Fondi (LKFi) juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul mõjutas 2011. aasta I kvartali liikluskindlustuse tulemusi sarnaselt eelmisele aastale keskmisest raskem talv. „Võrreldes eelmise aasta I kvartaliga vähenes Eestis toimunud raskete liiklusõnnetuste arv ca 7,5% võrra. Kindlustusmaksete maht kahanes 9,3% ja keskmine päevamakse vähenes 2,6%, olles samas ca 2%,“ selgitas ta.
Kindlustusandjate andmete kohaselt oli I kvartali liikluskindlustuse tehnilise kahjumi suuruseks 6,3 miljonit eurot, eelmisel aasta sama perioodil oli see 2,6 miljonit eurot. Jesse sõnul peab olukorra hindamisel võtma kindlasti aluseks pikema perioodi. „Liikluskindlustuse puhul sõltub tulemus tugevasti loodusjõududest. Ka 2010. aasta I kvartal paistis silma 2,6 miljoni euro suuruse kahjumiga, kuid järgnevate kuude keskmisest oluliselt väiksem liiklusõnnetuste arv võimaldas kindlustusandjatel tekkinud kahjumi katta,“ sõnas Jesse.
Ta märkis, et kuigi 2011. aasta I kvartali tulemuste valguses on olukord keeruline, ei hakkaks ta vaid ühe kvartali tulemuste pealt tegema kaugeleulatuvaid järeldusi. „Ootame ära järgmise kvartali tulemused, seejärel oskame prognoosida, milliseks võivad kujuneda kogu 2011. aasta liikluskindlustuse süsteemi majandustulemused,“ lausus ta.
LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa kinnitusel on liiklusõnnetuste situatsioonide jaotus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga muutunud. Kui eelmisel aastal suurenes oluliselt tagant otsasõitude ja teeandmisekohutuste eiramiste arv, siis sel aastal on need numbrid veidi väiksemad. „Arvestades asjaolu, et talvised tingimused olid üsnagi sarnased, võib selle vähenemise taga näha ka mõningast kohanemist nii sõidukijuhtide kui ka teehooldajate poolelt,“ kirjeldas Ernits.
Ernitsi andmetel on ohtlikumate liiklussõlmede nimekiri jäänud samaks võrreldes 2010. aastaga. „Enim liiklusõnnetusi toimus ka I kvartalis Rocca al Mare ringristmikul, kus 42 õnnetusega tekitati kokku 41 500 eurot kahju, mille järgnesid Ülemiste ristmik 29 ja Taksopargi ristmik 27 õnnetuse ning vastavalt 15 400 ja 27 300 euroste väljaminekutega,“ selgitas Ernits.
Liiklusõnnetuste arv maakondade lõikes on toimunud Harjumaal liiklusõnnetuste arvu vähenemine, mujal pigem suurenemine.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele