• OMX Baltic−0,44%269,61
  • OMX Riga−0,18%872,25
  • OMX Tallinn−0,53%1 723,57
  • OMX Vilnius−0,39%1 040,8
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,64%8 201,81
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,44%269,61
  • OMX Riga−0,18%872,25
  • OMX Tallinn−0,53%1 723,57
  • OMX Vilnius−0,39%1 040,8
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,64%8 201,81
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 29.08.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PESA ootab - vahet pole, kas oled Tallinnast või Obinitsast

Alustavatele ettevõtetele arenguks mõeldud inkubaatorid pole Eestis enam uus nähtus. Kui seni eksisteerivad inkubaatorid on olnud regioonikesksed, siis PESA pakub tugiteenuseid virtuaalmaailmas.
Nõnda pole vahet, kas oled pealinnast või Obinitsast - kõigil on võrdsed võimalused saada infot ja tugiteenuseid, et oma toode laia maailma lennutada. Seni on olnud loomefirmadel võimalik väljund liitumine kas Tallinna loomeinkubaatoriga, Tartu loomemajanduskeskuse või Viljandi loomeinkubaatoriga. Suur tung neisse istutaski seemne mõttele luua n-ö füüsilise inkubaatori kõrvale virtuaalne keskkond.
"Eksisteerivad inkubaatorid on asukohapõhised ehk pakuvad lisaks koolitustele ka rendipindu. Me näeme, et alustavatel loomeettevõtetel on suur vajadus eelkõige tootearendusega seotud info ja kontaktide järele. Samuti jäädakse hätta turundusega. Loov Eesti PESA pakubki alustavatele tooteideega ettevõtetele virtuaalset koolitusprogrammi professionaalsete mentorite käe all, kus saab interneti vahendusel osaleda ükskõik millises Eestimaa paigas viibides. Sellises vormis inkubaatorit või arenduskeskkonda loomeettevõtetele pole meile teadaolevalt kuskil maailmas," sõnas Loov Eesti kommunikatsioonijuht Helen Unt.
Hea idee on peamine. PESASSE saab kandideerida ka täiesti üksi, samuti ei pea olema juriidilist keha. Peab olema kandev idee oma tootest ja visioon selle arendamiseks, tuleb tunda võimalikke sihtgruppe, kellele toode võiks suunatud olla, näha riske ning võimalusi.
Toode peaks olema selline, mida oleks võimalik mõistliku aja ning kuludega turule viia.
"Kandidaat peab suutma oma ideed võimalikult täpselt kirjeldada ning teadma tootega seotud turuseisu, et mentoreid veenda. Mentorid valivad kandidaatide hulgast välja parimad ideed, mis saavad programmis osaleda," seletas Unt.
Mentorite hulka kuuluvad Anu-Mall Naarits (Eesti Marketingi Instituut), Indrek Maripuu (Arendussahtel) ja EKA tootedisaini professor Martin Pärn, kes koolitavad, nõustavad ja suunavad toodete arendamist.
Lisaks toetavad alustavaid projekte äriinimestest mänedžerid, kes jagavad oma ettevõtlusalaseid kogemusi, oskusi ja teadmisi ning on aktiivselt kaasatud projektide juhtimisse.
Loovfirmad ei oska end müüa. Eesti loovettevõtete kitsaskohtadena toob Unt välja vähese ettevõtlusealase kompetentsi (finants ja juriidika) ning kesised teadmised turundusest, mistõttu ei suudeta heale ideele ümber ehitada teadmisi teistest valdkondadest.
"Meie poole on pöördutud küpsete ideedega, mille kallal on autor aastaid töötanud. Kuid tullakse ka ideedega, mis on ammu turul olemas. Ainuüksi teadmine, et toode, mille peale on mõeldud, juba turul eksisteerib, on väärt teadmine. Võime nentida, et disainitaustaga inimestel on eelis PESASSE kandideerimisel," rääkis Unt.
PESASSE esimesena vastu võetud "elanik" Karl Annus valmistab puidust prilliraame. Oma idee kallal on ta töötanud aastaid ja pingutus on andnud juba ka tulemust: tema loodud prillid on jõudnud Brasiiliasse, Mehhikosse, Saksamaale ning lähiajal ootab vallutamist Skandinaavia.
"Prillid, mis seni piiri taha on läinud, on olnud eritellimusel käsitööna valmistatud üksikeksemplarid. Kuid selleks, et prillid jõuaksid poelettidele, on vaja välja töötada tooteseeria ja tootmist pisut mehhaniseerida," lausus Annus.
"Edasimüüjate leidmisega ei tohiks probleemi tulla, sest praeguseks on juba päris mitu disainipoodi ja mõni optikasalong ise minuga ühendust võtnud ning uurinud, et ega ma ei taha prille nende poodi müügile tuua. PESA abiga ma loodangi jõuda nii kaugele, et lisaks eritellimusprillidele oleks võimalus ka kohe poeletilt endale meelepärased puidust prilliraamid leida," lisas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele