• OMX Baltic0,52%301,24
  • OMX Riga0,29%866,06
  • OMX Tallinn0,11%1 963,59
  • OMX Vilnius0,22%1 168,28
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,24%8 435,3
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,96
  • OMX Baltic0,52%301,24
  • OMX Riga0,29%866,06
  • OMX Tallinn0,11%1 963,59
  • OMX Vilnius0,22%1 168,28
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,24%8 435,3
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,96
  • 27.09.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtjad tolli ümberkorralduse vastu

Septembri keskpaigas kohtusid tolliameti ja ettevõtjate esindajad Tartus, et arutleda tolliteenuse ümberkujundamise teemal. Kohtumisel võttis sõna Transring Tartu OÜ tegevjuht Jaak Kivisild, kes oli nördinud, et Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA), keda ta selles piirkonnas esindab, ega ka ettevõtteid polnud muudatustest varem teavitatud.
"Toll peab pakkuma teenust, mis peaks klientide elu tegema hõlpsamaks, kiiremaks, odavamaks," ütles Kivisild ning nõudis tolliametilt selgitusi, kuidas plaanitavad muudatused ettevõtjaid aitavad. Tema hinnangul on ettevõtjate seisukoht, et need muudatused teevad ettevõtjale teenuse tarbimise ebamugavamaks.
Ettevõtjad tahavad teenust Tartusse. OÜ Aatomik Logistics juhatuse liikme Markko Sallo edastatud koosoleku protokollist selgub, et ettevõtjad tegid ametile mitmeid ettepanekuid. Eelkõige sooviksid ettevõtjad, et tollivormistusi saaks endiselt Tartus teha. "ERAA juhtkond ning Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on seisukohal, et transiidivormistused peavad jääma Tartusse," ütles Kivisild.
Ettevõtjad tõid välja rea puudusi ning põhjendusi, miks tollivormistusi ei tohiks linnas lõpetada. Lisaks ebamugavustele viitasid ettevõtjad ka uuele piiriületuskorrale, mis näeb ette piirijärjekorra registreerimist. Tolliameti vastusest võib järeldada, et tegelikult pole ettevõtjad uue korraga väga hästi kursis ning see põhjustab põhjendamatut kriitikat. Ettevõtjad kritiseerisid ka tegelikku põhjust, miks tollivormistus tegelikult koondatakse. MTA tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Järg selgitas, et tegemist on ressursi kokkutõmbamise ehk efektiivsuse tõstmisega.
Amet astub sammu efektiivsusele lähemale. "Esiteks me peame ressurssi kokku tõmbama ja teiseks me ei suuda väikestes kohtades kvaliteetset teenust pakkuda. Lisaks on vahetu kontakti vajadus vähenenud, lihtsustused ja e- teenuste laialdane kasutus on tinginud asjaolu, et tolliteenuse pakkumine sisemaal pole enam vajalik. See on tinginud vajaduse viia pakutavad teenused logistiliselt ühte tollikeskusesse, mis jääb võimalikult lähedale väljumissuundadele - nii Luhamaa kui ka Koidula piiripunktile," täpsustas Järg.
Ta lisas, et kogu vabariigis on koondatud tolliteenused regiooniti ühte kohta, erandiks on jäänud lõuna regioon, kus tolliteenust pakutakse praegu kolmes kohas - Tartus, Võrus ja Valgas. Ettevõtjate kurvastuseks on aga teenuste üleviimise otsus lõplik.
MTA selgitusi saab lugeda pikemalt portaalist Logistikauudised.ee.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele