Eestis on peamiseks investeeringuplaanide piduriks vähene omakapital. Selle kaasamine aga on päris keeruline protsess ja praktilisi kogemusi kipub Eesti ettevõtjatel vähe olema... Kas või võrreldes Skandinaavia riikidega on meie ärikeskkond uus ja põlvkondade jooksul akumuleerunud kapitali on võrdlemisi vähe. Enamik projekte on mahu poolest keskmised, seega väljapoole Eestit kapitali otsima minna on omanikule keerukas ja kulukas.
Konkurentidest parem ligipääs kapitalile annab väga olulise konkurentsieelise, seega on õigesti valitud investor ka oluline finantsinstrument plaanide elluviimisel. Investoriga tulevad kaasa enamasti ka uued ideed ja võimalusterohke kontaktivõrgustik. Palju mainitud ekspordivõimekuse võti võib peituda just uue investori kontaktides ning seeläbi edenema hakkavas müügis välisturgudele. Toota me ju oskame, kuid välismaailmaga suhtlemine on siiani paljudele komistuskiviks - seda siis nii oma toodete müümisel kui nt investori kaasamise juures. Kindlasti on oluline investoriga kõik juhtimisega seotud põhimõtted alguses läbi rääkida, et neid aspekte paremini enda kasuks rakendada.
Ise investorit otsima minnes tuleb arvestada sellega, et endale väga perspektiivikana tundunud projekt paistab teisele poolele sageli ootamatult ebahuvitav. Siin on põhjuseks enamasti asjaolu, et satutakse pakkuma valele investorile valel ajal. Investori rollis olev inimene või ettevõte lähtub enda huvidest ning kui need pakutud projektiga ei ühti, on jutt lühike.
Investori leidmisel on võtmekohaks hästi läbi mõeldud müügistrateegia - ideed tuleb pakkuda õigetele investoritele, õigel ajal ja õiges vormis. See nõuab põhjalikku kodutööd, avarat silmaringi, kogemusi investorsuhete loomisel ja natuke õnne.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.