Mullu 33% käivet kasvatanud Rocca al Mare Kaubanduskeskuse heale aastale pani nurgakivi 2009. novembris avatud laiendus, mis tõi kaasa klientide arvu märkimisväärse kasvu. Järgneb intervjuu Mati Popsiga, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse ASi omaniku Citycon OY Baltimaade äridirektoriga.
Majandustulemused olid mullu head. Mis on selle põhjus? Olime ise tublid, kuid tuleb arvestada, et üks meie toonaseid konkurente Kristiine Keskus töötas enamiku aastast poole koormusega ja avati alles 2010. aasta lõpus (Citycon ostis Pro Kapitalilt Kristiine Keskuse 2011. aasta mais - toim). Hea käekäigu põhjus on pühendunud meeskond, läbimõeldud ja loogiline rentnike kooslus ja paigutus ning turuolukord. Kindlasti mängib rolli asukoht - mõlemad keskused paiknevad kõige intensiivsema liiklusega tuiksoontel ja mõlema klientuur on pärast laienduste avamist tunduvalt kasvanud. Sealjuures on Rocca al Mare põhiklient pereinimene ning Kristiine oma keskmisest noorem ja moeteadlikum.
Kas tarbijate kindlustunde vähenemine avaldab mõju? Oktoobris suurenesid möödunud aastaga võrreldes mõlema keskuse külastatavus ja müügikäive. Aeg ostlemiseks on soodne: säästud on kasvanud ja kuigi toidukaupade hinnad on tõusnud, siis tööstuskaupade omad on jäänud kas samale tasemele või isegi langenud.
Palju on räägitud ettevaatlikkusest, kuid mulle tundub, et täpsem oleks öelda, et tarbija on muutunud teadlikumaks. Raha ja aja väärtus on suurenenud, kaubamärgi tähtsus vähenenud ning poes käiakse harvemini, kuid ostukorv on suurem. Keskmise ja keskmisest madalama hinnaklassiga toodete müüjad võivad ka tulevaste aastate suhtes kindlad olla.
Rocca al Mare oli mullu Eesti Energia suurim rohelise energia tarbija - miks? Ühelt poolt tähendab rohelise energia kasutamine ja sellise mõtteviisi juurutamine nii meile kui ka rentnikele lisakulu. Kuid Eesti inimeste keskkonnateadlikkus on teinud arenguhüppe ja kui kaubanduskeskused soovivad klienti kõnetada, siis on keskkonnatemaatikaga tegelemine möödapääsmatu.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele