Tänane Taani majandusleht Börsen on kirjutanud esikaaneloo võimalusest, et Swedbanki kriisist välja toonud Michael Wolfist võiks saada ka Taani suurima panga Danske saneerija.
Alust sellistest spekulatsioonideks annab eile tulnud teade, et Rootsi aktivist-investori Christer Gardelli investeerimisfondist Cevian on saanud Danske pangas suuruselt kolmas omanik.
Eesmärk on realiseerida Danske panga tugevalt kukkunud aktsia tõusupotentsiaal.
Ceviani sarnastes varasemates ettevõtmistes on mitmel korral just Michael Wolf – Gardelli üleaedne ja tennisepartner – olnud see mees, kes vajalikud restruktureerimised kindla käega ellu on viinud.
„Võimalik, et nad toovad Danskesse Michael Wolfi. Nad on teda varemgi firmade restruktureerimisel rakendanud, nii Skandias kui Instrum Justitias. Sellel oleks jumet,“ ütles lehele aktsiaanalüütik Ronny Rehn.
Cevian tahab tõsta Danske kasumlikkust ja ilma oluliste muudatuste ja kärbeteda seda ei saavuta. Wolf on tuntud kui mees, kes sellised muutused suudab läbi viia, säilitades samas head suhted töötajatega.
Swedbanki on Wolf juhtinud 2009. aasta märtsist. Selle ajaga on kriisini viinud piduriteta kasvumasinast saanud Põhjalas praegu üks paremini juhitud ja kapitaliseeritud panku, kirjutas Börsen. Wolfi tulekust on Swedbanki aktsia kurss kerkinud 315%.
Cevian on oma osaluse Swedbankis tänaseks maha müünud ja panud oma raha Danske peale. Kas Wolf plaanib saneerija rolli kandideerida ka Danskes, ta ise eile kommenteerida ei soovinud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Swedbanki ümber on jälle põnevust seoses uudisega, et aktivist-investorid Christer Gardell ja Carl Icahn on panga sihikule võtnud ja selles ligi 5protsendise osaluse omandanud.
Läinud aasta suvel tekitas Rootsi oma Gordon Gekkoks hüütud aktivist-investor Christer Gardell elevust Swedbanki ümber, tõustes panga üheks suuremaks investoriks - nüüd on sihikul teine Põhjala pank – Danske pank.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.