Kuigi Facebook kui turunduskanal näitab info ülekülluse tõttu mõningaid devalveerumise märke, tasub seda siiski kui üht sotsiaalmeediumit kasutada. "Facebooki minek on pigem positiivne kui negatiivne. Samas on selle tähtsus devalveerumas. Valdav viga, mida tehakse, on see, et keskendutakse liialt fännide arvule, tahetakse seda võimalikult suureks ajada. Jagada tuleks oma tegevusega seonduvat harivat infot, mitte lihtsalt kampaaniaid teha," kommenteeris Priit Kallas internetiturundusega tegelevast firmast DreamGrow Digital. Tema sõnul kuulusid jaga-ja-osale-loosimises-üleskutsed Facebooki algusaega, nüüd vaevuvad inimesed järjest vähem sellistes kampaaniates osalema.
Võltsfännid ei loe. "On selge, et kui inimene on üks 10 000st, siis pole tema võiduvõimalused teab mis suured. Oluline on see, et need, kes on teie lehel, oleksid teist tõepoolest huvitatud. Meie näiteks postitame teemakohaseid artikleid, infolinke. Jagame seda, mis meie sihtrühma huvitada võiks. Mis kasu on sellest, kui sul on palju fänne, aga sinust tegelikult huvitatud ei olda? Infot on niigi liiga palju. Sõnum peab midagi sisaldama. Head Facebooki näited on meie hinnangul Estravel ja Veinisõber, sest nad jagavad oma valdkonna ekspertide teadmisi. Meie sõnum on lihtne - ärge ajage Facebookis massi taga," lausus Kallas.
ASi Saksa Auto juhatuse liikme Mario Orgla sõnul jälgivad nad kõiki nende lehel ilmuvaid kommentaare ja üritavad klientide küsimustele operatiivselt vastata. "Me pole Facebooki kui turunduskanali tasuvust mõõtnud, oleme üritanud hoiduda võltsfännidest ehk me pole teinud mingeid kampaaniaid, kus midagi tasuta välja jagatakse. Facebooki oleme reklaamikanalina kasutanud ja üldjuhul jookseb meil igas kvartalis mingi reklaam. Kampaania korral kasvab fännide arv päris kiiresti. Golfi kampaania ajal tuli nädalas ligi 150 fänni juurde," lausus Orgla.
Puhastusnipid internetist. Et Facebookis võib olla ükskõik millise tegevusampluaaga ettevõte, kinnitab Tondi Puhastustööd OÜ näide. Tavapäraste auhinnakampaaniate kõrval jagab firma veebis koristusnippe, edastab tööpakkumisi jne. "Kindlasti on Facebook inimesteni jõudmiseks hea kanal, sest selle kaudu saab suurendada teadlikkust ja ehk ka kliente juurde võita. Oleme korraldanud mitmesuguseid kampaaniaid, näiteks sünnipäeva, koristustarvikute ja kodukoristusega seoses. Ettevõtte kohta käivat infot jälgime samuti pidevalt," rääkis personalijuht Aivi Koppa.
Palju poleemikat on tekitanud küsimus, kas lubada töötajail tööajal Facebooki kasutada või mitte. Siinkohal tasub lähtuda terve mõistuse printsiibist: lubada, kui see põhitöö tegemist ei sega, ning suhtuda taunivalt, kui see nii peaks olema, leiavad ettevõtete juhid.
Valio Eesti eesmärk Facebookis on olla oma tarbijatele lähedal.
See on võimalus luua lõpptarbijatega otsekontakt ning saada neilt vahetut tagasisidet, mis meie ettevõtte tegevusvaldkonnast tulenevalt on tavaliselt küllaltki keeruline.
Seega tegeleme Facebookis eelkõige oma fännidega. Püüame pakkuda neile midagi, mis neid huvitab, lootes saada vastutasuks konstruktiivset tagasisidet meie toodete kohta.
Peale selle oleme püüdnud Facebooki integreerida kõikidesse traditsioonilise meediakampaaniatesse. Facebook on tasuta kanal, mis võimaldab kampaania katvust suurendada ja kvaliteeti parandada.
Valio vaieldamatult kõige populaarsem kampaania Facebookis tugines lehmade nimekaimude rakendusele, mille abil said inimesed teada, kui palju nendenimelisi lehmi Eestis elab.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.