Hinnatõusust järgmisel aastal pole ilmselt pääsu. Turuosaliste sõnul ei tohiks logistikateenuse kallinemine kolme kuni viie protsendi künnisest siiski suurem olla, kirjutab Äripäeva kuukiri Logistika.
Kolmanda osapoole logistikateenust pakkuv Smarten juhatuse esimees Mait Miller arvab järgmisse aastasse vaadates, et reaalne hinnatõus jääb viie kuni kumne protsendi piirimaile. "Loomulikult sõltub see väga palju konkreetse kliendi teenuse spetsiifikast ning ka sellest, milliselt hinnatasemelt läbirääkimisi alustatakse. Peamised hinnatõusu vedavad komponendid on samad, mis teistestki ärivaldkondades- energia kallinemine ning tööjõukulude kasv. Kütuse hinna muutumine on meil üldiselt reguleeritud jooksvalt ja hinnamuutusi selles vallas ette ennustada ei oska," kommenteeris Miller.
A. Le Coqi logistikadirektori Erki Lehiste sõnul nemad järgmisse aastasse hinnatõusu oma eelarvesse sisse ei planeeri. "Transpordi osas on oluliseks komponendiks kütuse hind, võib-olla teab keegi täpsemalt, kuid meie kütuse kallinemisse järgmisel aastal ei usu. Maailmamajandus pole sellises seisus, mis hinnatõusu toetaks," väitis Lehiste.
Ka tööjõukulude osas Lehiste survet palku tõsta ei tunne.
AS Leibur juhatuse esimees Asso Lankotsi kinnitusel arvestavad nemad järgmisel aastal logistikakulude kogukasvuks kütuse, teenuste hinna ja mahtude kogumõjuna mitte üle kolme protsendi.
Sel aastal head majandusaastat tegev, nii mere-, raudtee- kui ka maismaatranspordi teenust kasutav tsementi ja klinkrit tootva Kunda Nordic Tsemendi tegevjuhi Meelis Einsteini sõnul neil hindade osas järgmiseks aastaks alles läbirääkimised käivad. Teenuse kallinemisest Einsteini sõnul pääsu pole. "Kõige raskemini on prognoositav hetkel meretranspordi hind, kui palju esimesest aprillist tõusvad veeteede tasud otseselt teenuste hinda mõjutama hakkavad, on keeruline öelda. Üks- ühele see teenuse hinda kindlasti ei mõjuta aga fakt on ka see, et mõju saab olema tuntav. Hinna paneb lõplikult paika ikkagi nõudlus ja pakkumine turul. Me ise ostame meretanspordi teenust spot-turult, seal on hinnad kuude lõikes väga erinevad," ütles Einstein.
Einsteini tähelepanekut mööda kasvab autotranspordi teenuse hind järgmisel aastal tänavuse inflatsioonimääraga võrreldaval tasemel, keerulisem saab olukord olema raudtee puhul.
"Raudtee-meestega istume järgmisel nädalal uuesti laua taha läbi rääkima, hetkel tundub et selles vallas on horisondil inflatsioonitasemest kõrgem hinnatõus. Elukalliduse kasvu ületav hinnatõus mõjub ärile kehvasti ning meie meelt see loomulikult rõõmsamaks ei tee," sõnas Einstein.
Selle aasta peamised investeeringud olid Kunda Nordic Tsemendil seotud tootmislogistika parendamisega- valmis uus RDF-ladu ning ettevalmistusliin jäätmekütuse kasutamiseks.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.