USA föderaalne kaubanduskomisjon (FTC) hoiatas, et suured veebiaplikatsioonide poed nagu Apple App Store ja Android Market ei teavita tarbijaid, millist infot nende kohta kogutakse.
Komisjoni uuringus, mis keskendus lastele suunatud appidele, tõdeti, et ei appide poed ega nende arendajad paku lapsevanematele infot, millist infot nende laste kohta kogutakse, kuidas kogutut jagatakse ja kellel on sellele juurdepääs.
"Täna on peaaegu võimatu saada aru, milliste appidega kogutakse infot ja mida sellega tehakse," ütles FTC esimees Jon Leibowitz. Enamike analüüsitud aplikatsioonide puhul ei suutnud FTC appi poe või appi arendaja lehel jagatava info põhjal kindlaks teha, kas aplikatsiooni abil koguti kasutaja kohta mingit infot ja mis eesmärgil.
Kui 2008. aastal pakuti nutitelefonikasutajale umbes 600 appi, siis täna on Apple App Store'is saadaval üle poole miljoni ja Android Marketis 380 000 appi. Tarbijad on neid alla laadinud 28 miljardit korda, ning lapsed ja teismelised kasutavad nutitelefonide tehnoloogiaid aina enam, kirjutatakse uuringu raportis.
Samas märgitakse, et aplikatsioonide kaudu on võimalik juba automaatselt koguda kasutaja kohta mitmesugust infot, alates kasutaja täpsest geograafilisest asukohast, telefoninumbrist, kontaktide nimekirjast, kõnelogidest jms. Samas pakutakse napilt lapsevanematele enne appi allalaadimist sellesisulist teavet – selleks tuleb appi pakkuja või arendajaga ise otse kontakteeruda.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.