Globaalne energijookide turg kasvab järgmiste aastate jooksul rohkem kui veerandi võrra aastas ja tootjad on otsimas uusi turusegmente, vahendab Euromonitor International.
Tarbijauuringuid läbiviiva Euromonitor Internationali analüütik George Fulep rääkis, et viimasel ajal on energiajookide turul olnud mitmeid muutusi. Pärast kriisi on turg jälle kasvama hakanud ja joogitootjad otsivad võimalusi sellest osa saada.
Näiteks Coca Cola ostis Rootsis eelmisel aastal ära energiajookide turu kolmanda tegija Monster Energy ja varasemast on tal Rootsi turu teise tegija edasimüügiõigused.
Maailma suurim energiajookide tootja on endiselt Red Bull, kelle käes peaks maailma turust olema üle poole.
Samas trügivad turule uued tegijad, otsides võimalusi jõuda kitsamate sihtgruppideni. Näiteks Rootsis märkasid kaks üliõpilast, et kui noormehed jõid eksamiperioodil Red Bulli, siis tüdrukud apelsinimahla kofeiinitablettidega.
Neil tekkis idee pakkuda midagi Red Bulli laadset spetsiaalselt naistele ja nad tõid turule Femme Natural Boosti, mis sisaldab kofeiini ja rohkelt toitaineid. Toode pakendatakse kitsasse roosasse plekkpurki ja müüakse ülikoolide lähedalasuvates toidupoodides.
Euromonitor Internationali andmetel kasvas Rootsi energiajookide turg kõigest aastaga 10% ja selle käive oli peaaegu pool miljardit Rootsi krooni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.