Klassikalisteks sügavkülmutatud toodeteks on või ja lihatooted, juur- ja aedviljade ning valmistoitude sügavkülmutamine on meile jõudnud viimase kahekümne aastaga.
Eestis jagunevad tootjad kahte leeri: osad eelistavad sügavkülmutamist ja kasvatavad külmutatud toodete osakaalu, teistele külmutamine väga meeltmööda pole.
Premia turundusdirektori Katre Kõvaski sõnul on toidu sügavkülmutamine populaarsust võitnud kolmel põhjusel. Esiteks aitab sügavkülmutamine säilitada toidu toiteväärtust ning vitamiini- ja mineraalaineterikkust, teiseks saab kiiresti riknevad toiduained sügavkülmutamise abil transportida pikema maa taha ning kolmandaks nende kasutamismugavus - toitu saab osta tagavaraks.
“Tänapäevase kiire, nn flash-külmutustehnoloogia kasutuselevõtt on avardanud tarbija valikuid ning võimaldab koostada palju tervislikuma ja mitmekesisema menüü läbi aasta," rääkis Kõvask. "Valida on eri kaupu erineva hinnatasemega ning nende kaupade populaarsus kasvab ka Eestis ning Baltikumis. Meie erinevus Lääne- Euroopaga seisneb vaid tarbimiseelistustes. Kui Lääne-Euroopas on tavaks osta sügavkülmaletist pigem valmistoite ja aedvilju wokkimiseks ning kallimaid lihatooteid, siis Eestis on populaarsed pigem pelmeenid, lihapallid, külmutatud liha, pitsad ja lihtsamad aedviljasegud,” ütles Kõvask.
Premia Tallinna Külmhoone eelkäija alustaski 1951. aastal just sügavkülmlaona. Tollal hoiustati Eesti suurimas sügavkülmlaos riigiressursidena võid ja liha. Jäätisevabrik rajati viis aastat hiljem.
Kõik pole aga sügavkülmutamise trendiga aktiivselt kaasa läinud. Eestis jaekettidele sügavkülmutatud pitsasid pakkuva Saarionen Eesti turundusjuhi Iiris Viitmaa sõnul võidavad toitainete sügavkümutamisest enam tootjad ning kaupmehed, tarbija esmaeelistus on siiski värske toit.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.