Sydney Morning Herald peab Apple`i iPhone 5 -telefoni müügimustrit plaanitud turundustrikkide arsenaliks, vahendab Kauppalehti.
Ajaleht küsib, kas Applen iPhone 5 defitsiit pole mitte iTrikk (iStunt). " ”iPhone 5 eeltellimused, esimene partii sai otsa juba enne reedet. See paneb küsima, ega ettevõte plaaninud seda teadliku turunduskampaania osana," kirjutab ajaleht.
Apple`t aastakümneid jälginud Austraalia ajakirjanik Matthew Powell toonitas, et Apple`i tegevjuhti Tim Cooki tuntakse oma valdkonna ühe targema spetsialistina, kes "oleks pidanud täpselt teadma, mitu telefoni vajatakse ja kuhu neid eraldada."
Powelli sõnul kasutati kunstliku defitsiidi tekitamist ka iPad 2 puhul, kus seadmete kohaletulek venis nädalaid. "Apple saab kaks lugu sellisel kombel - eeltellimuste lõppemise ning järjekorrad poodide ümber ajal, mil telefon tuleb müüki."
Turundusagentuuri Amnesia asutaja Iain McDonald on Powelliga nõus. Ta meenutas, et turundajad on kasutanud Apple taolist strateegiat juba aastaid, näiteks ööklubide omanikud peavad järjekorda klubi ees, kuigi sees on pooltühi. "Irooniline on, et Apple on lausa sunnitud järjekordasid tekitama. See on osa tema brändist. Ilma selleta peetakse toote turuletulekut ebaõnnestunuks ja sellel oleks halb mõju edasisele müügile."
Apple uus iPhone 5 tuleb müüki reedel. Ettevõtte netikülje teatel täidetakse uued tellimused alles 2-3 nädala pärast.
Seotud lood
Kuna iPhone5 järele on Euroopas suur nõudlus, jõuab Eestisse piiratud arv telefone ning iPhone5 tuleb homme müügile ainult kahes poes ja veebis.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.