Kõik eksivad, aga kuidas otsustada, kas keegi on meelega arve vigaselt koostanud või saatelehele valed andmed kirjutanud või oli see inimlik eksitus?
Otsuse tegemiseks on vaja tõendeid ja oskust neid tõlgendada, kirjutab siseaudiitor Siiri Antsmäe ajakirjas Raamatupidamise Praktik.
Pettuste vältimiseks ja teadlikkuse suurendamiseks tuleks luua eetiline sisekliima ning teha kõigile töötajaile detailsemaid lisakoolitusi, sh juhtidele, raamatupidajatele ja audiitoritele, et nad oskaksid ära tunda ja mõista pettuse ohumärke ning teaksid, kuidas nende ilmnemisel tegutseda. Töötajaid peaks koolitama ka selles osas, kuidas nad saaksid ise oma töös vigu paremini vältida.
Eetilise keskkonna loomine on pikaajaline ja keeruline ülesanne. Väga vähestes organisatsioonides on sisuline ja toimiv eetikakoodeks olemas või kui ongi, siis on tegemist formaalse dokumendiga, mitte sisulise pühendumisega eetilisele käitumisele.
Esmalt on tema sõnul aga oluline teada põhimõttelisi erinevusi eksimuse ja pettuse vahel.
Mis vahe on eksimusel ja pettusel ning millised märgid viitavad pettustele, loe edasi ajakirja värskest numbrist. Tellijad saavad ajakirja lugeda ka veebis:
http://rp.aripaev.eeSeotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.