Kõik eksivad, aga kuidas otsustada, kas keegi on meelega arve vigaselt koostanud või saatelehele valed andmed kirjutanud või oli see inimlik eksitus?
Otsuse tegemiseks on vaja tõendeid ja oskust neid tõlgendada, kirjutab siseaudiitor Siiri Antsmäe ajakirjas Raamatupidamise Praktik.
Pettuste vältimiseks ja teadlikkuse suurendamiseks tuleks luua eetiline sisekliima ning teha kõigile töötajaile detailsemaid lisakoolitusi, sh juhtidele, raamatupidajatele ja audiitoritele, et nad oskaksid ära tunda ja mõista pettuse ohumärke ning teaksid, kuidas nende ilmnemisel tegutseda. Töötajaid peaks koolitama ka selles osas, kuidas nad saaksid ise oma töös vigu paremini vältida.
Eetilise keskkonna loomine on pikaajaline ja keeruline ülesanne. Väga vähestes organisatsioonides on sisuline ja toimiv eetikakoodeks olemas või kui ongi, siis on tegemist formaalse dokumendiga, mitte sisulise pühendumisega eetilisele käitumisele.
Esmalt on tema sõnul aga oluline teada põhimõttelisi erinevusi eksimuse ja pettuse vahel.
Mis vahe on eksimusel ja pettusel ning millised märgid viitavad pettustele, loe edasi ajakirja värskest numbrist. Tellijad saavad ajakirja lugeda ka veebis:
http://rp.aripaev.eeSeotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.