Suvel 2012 Rapla linna rajatud passiivmaja kohta tehti aastatsükli kontrollarvutused, mille tulemused olid paremad kui esmaarvutused näitasid.
Maja arhitekt Reijo Kerdmann ütles
Raplamaa Sõnumitele, et arvutuste järgi oleks pidanud aastane primaarenergiavajadus olema 120 kWh ruutmeetri kohta, aga tegelikkuses osutus see arv kakskümmend protsenti väiksemaks.
Kerdmann pidas seda kordaminekuks ning lisas, et seda numbrit mõjutavad kõige enam talvised temperatuurid. „Eelmise ja selle aasta detsembreid ei saa ju võrrelda,“ sõnas ta. Halvem variant oleks arhitekti sõnul olnud see, kui aastane primaarenergia vajadus oleks esialgsetest arvutustest suuremaks osutunud.
Tõenäoliselt on reaalne tulemus aastase primaarenergia arvutustel isegi madalam kui praegune 100 kWh ruutmeetri kohta. Seda põhjusel, et arvutustes kasutatakse konstante – näiteks see, et maja keskmine temperatuur on 21 kraadi. Aga kui majas elab perekond, kellele meeldib soojem temperatuur, siis lööb see juba esialgsed arvutused sassi. Primaarenergia hulka kuuluvad näiteks valgus, söögi valmistamine, saunas käimine ja kõik muud igapäevased toimetamised.
Kerdmanni sõnul oleks õigem maja nimetada madalenergia majaks, mitte passiivmajaks, sest Saksamaal paika pandud passiivmaja tingimustele see päris täpselt ei vasta. Passiivmajale seatud tingimuste kohaselt peaks aastane kütteenergiavajadus olema 15 kWh ruutmeetri kohta, aga kõnealusel majal on see 25 kWh ruutmeetri kohta.
Loe pikemalt 28. detsembri
Raplamaa Sõnumitest.
Seotud lood
Soodsaid ja energiasäästlikke puitmaju projekteeriva GLOG home tegevjuhi Indrek Kuldkepi sõnul tuleb ja peab passiivmajale otsima alternatiivi, sest energiahinnad jätkavad tõusmist.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.