Edukas mobiilmängude tootja Vladimir Funtikov on veendunud: mobiilimängude müügituru aitab lapsekingadest välja see, kui hakata ise spetsialiste koolitama.
"Esialgu on see veel suures osas plaan. Me peame tõepoolest läbirääkimisi ühe Eesti kõrgema õppeasutusega, ja loodetavasti jõuame ka kokkuleppele. Sel juhul hakkavad meie spetsialistid seal õpetama, ning meie saame lõpetanute hulgast valida uusi töötajaid," tutvustab plaane 26aastane Vladimir Funtikov, üks mobiiltelefonidele mänge tootva firma Creative Mobile'i kolmest asutajast. Ta ise on õppinud Tallinna Tehnikaülikoolis äriinfotehnoloogiat.
Tõuke selliseks ideeks andis tööjõupuudus. Praegu töötab Creative Mobile'is umbes 60 inimest; firma loodud mänge mängib päevas 1,5-1,7 miljonit inimest. Paljusid vajalikke spetsialiste tuleb otsida Ida-Euroopast, Venemaalt, Ukrainast. Näiteks Hollandis on lausa mitu kooli, milles õpetatakse teiste hulgas ka mobiilimängude tööstuse spetsialiste. Kuid Eestis, mis naudib e-riigi kuulsust, selle valdkonna inimesi lihtsalt ei koolitata.
Puudus on näiteks mängudisaineritest, see tähendab mänguprotsessi kavandajatest. Või mängumeetrumite analüütikutest, rääkis Funtikov.
Tema sõnul on mobiilimängude müügiturg globaalne, kuid paraku on see tööstusharu Eestis endiselt lapsekingades. "Creative Mobile on nagu katalüsaator, mille abil me tahame äratada Eestis huvi mobiilimängude tööstuse vastu," iseloomustab oma rolli Funtikov.
Creative Mobile’i loodi 2010. aastal. Asutajateks ja omanikeks on Vladimir Funtikov kõrval veel Sergei Panfilov ja Serhiy Slyeptsov. Aastal 2012 kuulutati Creative Mobile Eestis aasta parimaks idufirmaks.
Asutamisest alates (2010) on firma loonud umbes 10 mobiiltelefonidele mõeldud mängu. Ööpäevas mängib Creative Mobile’i mänge ca 1,5 – 1,7 mln inimest: 40% neist Ameerikas, teist umbes samapalju Aasias.
Omanike hinnangul on Creative Mobile’i väärtus praeguseks 50–70 miljonit eurot. “Aga me ei müü!” kinnitatavad omanikud.
Ettevõtte eelmise aasta esimese poolaasta kasum oli 3,4 miljonit eurot. Käive oli samal ajal 4,2 miljonit eurot. Terve eelmise aasta tulemust ettevõte veel ei avalda.
Loe uudsest ideest lähemalt tänasest Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Viimastel aastatel edukalt kasvanud mobiilimängude tootja Creative Mobile tegi eelmisel aastal märgatavalt nõrgema tulemuse, kuid ettevõtte omaniku sõnul on see osa strateegiast.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.