Kuld ja plaatina on viimastel kuudel pidanud pingelist võistlust, sest mõlema untsi hind jääb praegu 1680 dollari lähedale. Kumb väärismetall jõuab aga enne 2000 dollarini?
Vaatamata kulla viimaste aastate menule ning investorite suurele tähelepanule, on analüütikute sõnul plaatinal kulla ees suurem eelis sümboolse tähiseni jõuda.
Autotööstuses olulise metallina kasutatava plaatina hinnatõusu katalüsaatoriteks peavad analüütikud tootmiskatkestusi ning maailma autotööstuse olukorra paranemist. Lõuna-Aafrika, väärismetalli suurim tootja, on teatanud mitme kaevanduse sulgemisest ning see on põhjustanud muresid varude pärast. Jaanuari alguses teatas maailma suurim plaatinatootja Anglo American Platinum, et sulgeb neli Lõuna-Aafika kaevandust. Sellega langeb aastane plaatinatoodang 400 000 untsi võrra ehk 7 protsenti kogu maailma toodangust.
„Usun plaatina hinna tõusu ning see võib tõusta üle 1900 või 2000 dollari. Tõenäoliselt jõuab plaatina sinna enne kulda,“ ütles turutrende kajastava uudiskirja Ultimate Wealth Reporti toimetaja Sean Hyman, kelle arvates jõuab plaatina hind 2000 dollarini järgmise 6-9 kuu jooksul.
Kuna autotööstus on majanduse taastumisega hakanud üha ülesmäge minema, on ka nõudlus plaatina järele tõusnud.
„Maailma majandus on taastumas ning eriti Hiina majandus. See tähendab suuremat nõudlust autode järele ja see tõstab ka plaatina vajadust,“ ütles Hyman.
USAle, mis on maailma suuruselt teine autoturg, prognoositakse tänavu 15,3 miljoni uue auto müüki. Seda on 900 000 rohkem kui eelmisel aastal.
Commerzbanki tooraineturgude juht Eugen Weinberi arvates jõuab samuti plaatina hind enne kulda 2000 dollarini, kuna Lõuna-Aafrika tootmise peatamine ei ole veel täielikult plaatina hinda sisse arvatud.
Seotud lood
Eelmine aasta tegi suurima tõusu nisu ja sojaubade hind. Suurimad langejad olid kohv ja apelsinimahl.
Šveitsi suuruselt teise panga Credit Suisse'i hinnangul jäi kullahinna kõrghetk tõenäoliselt 2011. aasta sügisesse.
Plaatina hind on tänase hommikuga tõusnud 2,7 protsenti, möödudes kulla hinnast, kuna autotööstusele kriitiliselt vajalikku metalli ähvardab pakkumise puudus.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.