Kuigi töötaja vastutust reguleerivad sätted on seaduses kirjas, ei kasuta paljud tööandjad võimalust nõuda töötajalt tekitatud kahju hüvitamist, kirjutab advokaadibüroo PwC Legal advokaat Indrek Ergma ajakirjas Personali Praktik.
Arvatakse, et kui vastutuse kohta ei ole eraldi kokkulepet sõlmitud, on kahjutasu nõudmine sedavõrd keerukas, et sellega ei tasu vaeva näha. Ergma sõnul on oluline teada, et tööandja saab nõuda töötajalt kahjude hüvitamist isegi siis, kui töötaja ja tööandja ei ole sõlminud varalise vastutuse kokkulepet. Näiteks annab tööandja töötajale ametisõitudeks kasutada auto. Pooled ei sõlmi auto suhtes kohaldatava vastutuse kohta eraldi kokkulepet. Töötaja kasutab autot erasõiduks, rikub liikluseeskirja ja satub avariisse. Auto remondikulusid kindlustus ei kata. Tööandja on dilemma ees – kas tal on õigus nõuda töötajalt tekitatud kahjude hüvitamist või mitte?
Töötaja vastutus võib tuleneda nii seadusest kui ka eraldi kokkuleppest. Seaduse kohaselt vastutab töötaja süüliselt tekitatud kahju eest ja eraldi kokkulepet ei ole tarvis sõlmida. Hoolas tööandja peaks silmas pidama, et töötaja ei pruugi alati teada, millest tema vastutus tuleneb ja kuidas seda rakendatakse. Mõistlik ja hoolas tööandja peaks töötajat informeerima, kuidas toimub kahju hüvitamine.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.