Mandri, Muhumaa, Hiiumaa ja Saaremaa vahelist laevaliiklust korraldava Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul võiks praamidel kaotada reisijapileti.
Kuivastu-Virtsu liinile on tema sõnul lähiaastate perspektiivis vaja tippaegadel kolmandat laeva ning kaugemas perspektiivis võiksid laevad väljuda iga 20 minuti järel.
"See eeldab uut laeva ning riigi poolt kehtestatud tänase keerulise piletimüügikorralduse olulist lihtsustamist – mõistlik oleks rakendada sama hinnastamist, mis oleks sillagi puhul, ehk pilet oleks ainult sõidukil, mitte eraldi reisijatel. Praegu kulub ühe laevatäie piletite müügiks tippaegadel täpselt väljumiste vahe jagu aega ehk 35 minutit," rääkis Treiel.
Hiiumaa külaliste arv on oluliselt kasvanud, näiteks tipp-päevadel on teenindatud sõidukite arv hüpanud varasemalt 800-lt koguni 1200-le. "Heltermaa-Rohuküla liinil on vaja kaht suurt parvlaeva Hiiumaa-sugust laeva. Esmalt tuleb süvendada kanaleid ning seejärel saaks kahe suure laevaga panna väljumised käima iga tunni ja 10 minuti tagant. See võimaldaks suurendada liini võimsuse praeguse graafikuga võrreldes pea kahekordseks," selgitas ta.
Mõelda tuleb ka teise Hiiumaa liini – Triigi-Sõru – peale. "Ka seal on tänane võimsus end nõudluse juures ammendanud. Tuleb ehitada uus laev, mis on olemasolevast laevast suurem. Samuti tuleb uurida, kas on üleveovõimsust võimalik suurendada uute sadamapaikade valikuga. Riik meie ettepanekul praegu selle uurimisega tegelebki," ütles Urmas Treiel.
Seotud lood
Tallinna Sadama juhatus jätkab konsultatsioone praegu mandri ja saarte vahel sõitvate praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega, teatas eile ettevõtte nõukogu liige Remo Holsmer.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.