Tallink ei kiirusta investeerima laevade saaste piiramisse, kuni lahendused on arenenumad, ütles ettevõtte finantsdirektor Janek Stalmeister Bloombergile.
Tallink kasutab tõenäoliselt madala väävlisisaldusega kütuste nagu diisli ostmist ja installeerib puhastusseadmed, et eraldada väävel suitsust, ütles ta.
1. jaanuarist 2015 peab Euroopa Liidu ja Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni reeglite alusel vähendama Läänemerel, Põhjamerel ja Põhja-Ameerika ranniku lähistel kütuses väävli sisaldust ühelt protsendilt 0,1 protsendile. Uued reeglid suurendavad laevakompaniide ja eksportööride kulusid.
"Kui me vaatame olemasolevaid puhastusseadmeid, mis koguvad suitsust väävlit, mis on pilootprojektide raames laevadele installeeritud, siis tagasiside on, et need ei ole päris usaldusväärsed," ütles ta. "Kuna tootjad arendavad neid, siis olukord on paranev ja võib pakkuda meile sobiva lahenduse. Ma eeldan, et õhupuhastusseadmete hinnad langevad ja seetõttu ei ole mõtet tormata sinna raha investeerima," rääkis Stalmeister.
Suurim laevamootorite tootja Wärtsilä Soomest prognoosis, et vähemalt 2000 laevale tuleb seadistada vähemalt üks õhupuhastaja, mis maksab vähemalt miljon eurot tükist.
Läänemere sadamad ei paku hetkel kokkukogutud väävlist lahtisaamise võimalust.
Potentsiaalsetele investeerimisotsustele aitaksid kaasa piirkonna valitsuste nagu Soome abilubadus, mis kataks osa kuludest laevnikele või teeks seda läbi langetatud sadamatasude, ütles Stalmeister.
"Lõplik otsus on tõenäoliselt kombinatsioon erinevatest valikutest," märkis ta. "Kui me otsustame hakata kasutama kallimat kütust mõnedel laevadel, siis me peame oma väljumisgraafikuid senisest veelgi enam optimeerima madal- ja kõrghooaja vahel. Kui me kaalume potentsiaalset investeerimisabi ja madalamaid sadamatasusid, siis mõju tegevuskuludele ei olegi nii suur."
Alternatiiv oleks veeldatud maagaasi kasutamine, kuid Läänemere sadamates puuduvad LNG terminaalid.
"Laevade ümberehitus LNG peale oleks suhtelislt kallis ja kaheldav investeering," ütles Stalmeister. "Siiski on seda mõistlik kaaluda uuematel laevadel," lisas ta Bloombergile.
Tallinki juht ja suuromanik Enn Pant esineb 25. septembril
Äriplaani konverentsil, kus räägib muuhulgas ka 2015. aastal kehtima hakkavast uuest keskkonnanõudest laevakütusele ja selle mõjust Eesti firmadele.
Seotud lood
Exxon Mobil prognoosib, et aastaks 2040 toodetakse 25% maailma elektrist maagaasist ning sellest saab nafta järel teine enimkasutatav maavara, kirjutas Oilprice.com.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.