• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 16.12.13, 14:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kilomeetripõhine automaks Soome?

Soome automaksudes võib ees oodata radikaalne reform, kui Jorma Ollila juhitud töögrupi esmaspäeval transpordiministrile esitatud ideed toetust leiavad.
Ettepanek on asendada Soome praegused automaksud kilomeetripõhise maksuga, mille suurus on keskmiselt 3,3 senti kilomeetrist. Keskkonnasäästlikumate autode omanikud ning hõreasustusega piirkondade elanikud maksaksid madalama määra alusel kui linnas elavate suuremate ja rohkem kütust neelavate autode omanikud.
Uuest kilomeetripõhisest maksust oleksid priid autoveod ja avalik transport, vahendab Soome YLE.
Töögrupi arvutuste järgi jääksid maksukulud autoomanikele, kes sõidavad aastas keskmiselt 17 000 kilomeetrit, samaks. Maks kasvab koos läbitud kilomeetrite arvuga, nii et kui vähem sõita, saab maksukulu ka vähendada.
Töögrupi ettepanek on jõustada kilomeetripõhine maks 2025. aastast.
Privaatsuse küsimused ei peaks Jorma Ollila arvates reformile takistuseks saama. Andmete kogumine oleks satelliidipõhine ning need koondatakse iga autoomaniku "kontole". Sealt läheb info maksuametisse, kus nähtav on vaid see info, mis on vaja maksustamiseks. Sõiduki liikumise jälgimine reaalajas ei ole Ollila sõnul pakutud lahendusega võimalik.
Süsteemi käivitamiseks vajalik tehnoloogia maksaks ca 130 miljonit eurot. Autoomanikud peaksid sõidukisse paigaldatud satelliit-jälgimisseadme eest maksma kümme eurot aastas.
Nokia eksjuht Ollila väidab, et taoline maksustamine aitaks aastas ära jätta ligi 30 miljonit autosõitu. Kõik vajab aga poliitilist otsust, mida praegu veel ei ole. Soome transpordiminister Merja Kyllönen ütles täna, et kõige parem oleks taoline süsteem juurutada etapiviisi ning pika üleminekuaja järel.

Seotud lood

Uudised
  • 23.12.13, 06:30
Siim Kallas: kui keegi meist kahest, siis Kaja
Kui keegi meist kahest, siis tütar, vastab Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas Äripäeva küsimusele, kas ta võiks aidata Reformierakonna reitingut tõsta.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele