Rootsi meediakontsern ning Äripäeva emafirma Bonnier AB näitas eelmisel aastal kasumlikkuse tõusu. Ettevõte EBITDA (kulumieelne ärikasum) kasvas 854 miljonilt 1004 miljoni Rootsi kroonini (114 miljoni euroni).
Bonnieri käive langes aastaga 8,5% (26,7 miljardi Rootsi kroonini), kuid selle taga olid peamiselt struktuurimuutused ja üksuste eraldamised.
„2013. aastal fokuseerisime kasumlikkuse parandamisele, mille me ka saavutasime. Oodatult nägime kiiret langust paberreklaamis. Seepärast oleme rahul, et meie kolm paberiäriga seotud äriüksust – Rootsi meediaüksus, ajakirjad ja B2B - näitasid kõik tugevat aastat ning saavutasid kokku 662 miljoni suuruse EBITDA kasumi,“ ültes Bonnier AB tegevjuhi kohuseid täitev finantsjuht Göran Öhrn.
„Meie televisiooniüksus TV 4 näitas väga häid tulemusi, samas on märkimisväärsed väljakutsed tasulise televisiooniga, eriti väljaspool Rootsit. Samuti mõjutab Soome nõrk majandus ja kokkutõmbuv reklaamiturg jätkuvalt Soome MTV tulemusi.“
2013. aasta kevadel toimunud SF Bio ühinemine Soome kinokett Finnkinoga aitas kaasa oluliselt Rootsi meediafirma finantspositsiooni tugevnemisele. „Meil on likviidsust 8,2 miljardi Rootsi krooni jagu, mis annab ärile tulevikuks märkimisväärse manööverdamisvõime,“ lisas Öhrn.
Lisaks aastatulemuste avaldamisele teatas Bonnier eile, et müüs Aller Mediale oma Soome elustiitliajakirjad Costume, Divaani ja Olivia ning keskendub nüüd Soomes enam oma edukatele erialaajakirjele, mille hulgas on ka Eestis väljaantava Imelise Teaduse ja Imelise Ajaloo analoogid.
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?