• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 19.02.14, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink alustas laevade ulatuslikku värskendamist

Tallink Grupp on alustanud Tallink Silja laevade ulatusliku renoveerimisprogrammiga. Pärast kuus nädalat kestnud värskendust toodi möödunud nädalal taas Helsingi-Stockholm liinile tagasi Silja Serenade, mida renoveeriti enam kui kümne miljoni euro eest.
Põhjalikult uuendati kogu Serenade` spakeskust, lisaks laiendati tax-free kaubanduspindasid ja avati poetänaval uusi poode, kirjutab Helsinki Times.
„Me uuendame järk-järgult kogu laevaparki,“ märkis Tallink Silja juht Margus Schults.
Kui Tallink Silja kõige vanem alus 1986. aastal ehitatud Silja Festival prahiti jaanuari lõpus aastaks ajaks Kanadasse, siis renoveeritud laevaga sama ealised on veel Silja Serenade (ehitatud 1990. aastal) ja Silja Europe (1993).
Uuendusprogrammi eesmärgiks on kasvatada reisijate arvu ning meelitada laeva noori, kes laevakruiiside asemel eelistavad umbes sama hinnatase eest lendamist Euroopasse.
„Traditsiooniline kruiisilaevade kontseptsioon võib olla jäänud ajale jalgu,“ tunnistas Schults. „ See ei ole muutunud aastakümneid. Samas on maailm liikunud edasi – meil on odavlennufirmad, Facebook ja päeva-SPAd.“
Schultsi sõnul peaks kruiisilaevad olema rohkem paeluvamad, eriti noorte jaoks, kes on harjunud nägema rohkem asju ning reisivad enam kui vanem generatsioon.
Viking Line`i kommunikatsioonijuht Christa Grönlund usub, et kruiisilaevad suudavad oma ilusate saarestike, meelelahutuse ja uute toidutrendidega ka noori inimesi paeluda. Samas tunnistas ka tema, et Kesk-Euroopa paelub noori inimesi praegu rohkem kui traditsioonilised kruiisid Balti merel. „Noored inimesed mõtlevad kas nad selle asemel ei võiks minna kuhugi mujale Euroopasse.“
Viimastel aastatel on nii Tallink kui Viking Line olnud Helsingi-Stockholmi liinil raskustes kasvu saamisega. Kui Viking Line suutis eelmisel aastal tänu uue aluse MS Viking Grace`i tõttu eelmisel aastal Soome-Rootsi vahel oma reisijate mahte säilitada, siis Tallink Grupp vedas aastaga 2,8 miljonit reisijat, mida on 8,6% vähem kui aasta eest.
2012. aasta aruande kohaselt andis Helsinki-Stockholm liin Tallinkile 39% kogukäibest ning 15% tulemist (kasumist).
 

Seotud lood

Börsiuudised
  • 27.02.14, 15:55
Tallinki dividend tulekul
Tallink teenis neljanda kvartali puhaskasumiks 7,5 miljonit eurot, mis on 31,8% rohkem kui aasta varem. Laevafirma juhtkonna teatel võimaldab kontserni finantspositsioon maksta dividende 0,03 eurot aktsia kohta.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele