• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 2251,41%38 993,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 2251,41%38 993,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 10.03.14, 19:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus tehing loob maailma suurima banaanitarnija

USA puuviljatarnija Chiquita plaanib täies ulatuses osta oma Iiri rivaali Fyffesi. Tehingu väärtuseks on 526 miljonit dollarit ning selle tulemusel tekib maailma suurim banaanitarne ettevõte.
Tehingu järel on kogu ettevõtte väärtuseks 4,6 miljardit dollarit ning eelduste kohaselt tegevuse maksueelne sääst 2016. aasta lõpuks vähemalt 40 miljonit dollarit.
Chiquita aktsionärid hakkavad omama keskmiselt 50,7% kombineeritud ettevõttest ChiquitaFyffes, samas Fyffesi aktsionäridele jääb ülejäänud 49,3%, teatas ettevõte täna.
Chiquita aktsionärid saavad iga aktsia kohta ühe uue ettevõtte aktsia. Fyffesi investorid saavad 0,1567 aktsiad iga nende omandis oleva aktsia kohta.
Fyffesi aktsiad tõusid 29% 1,15 eurole.
Tehing võib aga tõstatada monopolivastase küsimuse, kuna enam kui 80% ülemaailmsest banaaniturust on nelja suurettevõtte kontrolli all - Chiquita, Fyffes, Fresh Del Monte ja Dole.
Goldman Sachs ja Wells Fargo Securities nõustasid tehingu juures Chiquitat ja ettevõtte juhatust ning Lazard nõustas Fyffesi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele