Ungarlased valisid taas neljaks aastaks riiki valitsema peaminister Viktor Orbani. Iga viies valis paremäärmuslased, keda süüdistatakse antisemitismis, vahendab Reuters.
Orban on korduvalt ristanud mõõku Euroopa Liidu ja välisinvestoritega oma tavatu poliitika tõttu. Nädalavahetusel toimunud valimised lubavad suuräridele järjekordset ettearvamatut ja kohati nende suhtes vaenulikku valitsemisaega.
Paljud ungarlased näevad 50aastases endises dissidendis Orbanis rahvuslike huvide kaitsjat. Neile meeldib ka see, et tema valitsemise ajal on langenud eraisikute tulumaksumäär ja vähenenud elektriarved.
Kui loetud oli 96% hääletest, oli Orbani Fideszi parteil 133 kohta 199kohalises parlamendis. Sotsialistide veetud vasakallians peaks saama 38 kohta ja Liikumine Parema Ungari Nimel ehk Jobbik 23 kohta.
Paremäärmuslik Jobbik sai 20,7% häältest võrreldes eelmiste valimiste 15,86 protsendiga.
Jobbik lubas luua töökohti, olla karm kuritegevusega, läbi rääkida riigivõla osas ja korraldada ELi liikmelisuse referendum.
„Ei ole kahtlustki, et Jobbik on Euroopa tugevaim paremäärmuslik partei," ütles USA Georgia ülikooli assisteeriv professor Cas Mudde. „Eriti silmatorkav on see, et see on ka kõige radikaalsem Euroopa paremäärmuslik erakond.“
Kuigi erakond ütleb, et ei ole rassistlik, on see tekitanud kahtlusi mustlastes ja juutides.
Jobbiki liider Gabor Vona ja tema erakonnakaaslased koostasid parlamendis olevate juutide nimekirja, kuigi hiljem vabandati, et nendest ei saadud aru.
Orbani viimase nelja aasta saavutuseks võib pidada eraomandis pensionisüsteemi varade konfiskeerimist, kriisimaksude kehtestamist suurtele ettevõtetele ja peamiselt välismaistele pankadele kuuluvale pangandussüsteemile välisvaluutas väljastatud eluasemelaenude kahjumite kandmise jätmist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ungari peaminister Viktor Orban ütles, et tahab riigis kõrvale heita liberaalse demokraatia, eelistades "mitteliberaalset riiki".
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.