• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,22
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,22
  • 16.04.14, 09:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT ehitas taanlastele suure kalalaeva

BLRT Grupi koosseisu kuuluv Leedu laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding ehitas "võtmed kätte" põhimõttel kalalaeva Gitte Henning S349.
"Gitte Henning on eriprojekti järgi ehitatud uue põlvkonna kalalaev, ta on suurepäraselt varustatud ning on üks suurimaid ja kaasaegsemaid oma kategoorias," märkis BLRT juht ja suuromanik Fjodor Berman pressiteates.
Klaipedas asuva Western Baltija Shipbuilding direktori Vitali Frolovi sõnul on laevaehituses just kalalaeva ehitamine üks keerulisemaid. "Arvestades, et meie tehas hakkas ehitama laevu "võtmed kätte" põhimõttel alles 2010. aastal, oli see projekt tõsiseks väljakutseks kogu meie meeskonnale," märkis ta.
Laev ehitati Taani ettevõtte Gitte Henning tellimusel ning nüüdseks on see juba jõudnud Skageni kodusadamasse. Kala hakatakse püüdma sellega Põhjamere vetes ning Atlandi ookeani muudes regioonides. Kuni 14-liikmelise meeskonnaga mehitatav laev on varustatud kahe generaatoriga ning võib saavutab kiirust kuni 17 sõlme. Laeval on 13 reservuaari, mis kokku mahutavad kuni 3200 kuupmeetrit kala.
Laeva üldpikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Western Baltija Shipbuilding spetsialistid paigaldasid traalerile kõik vajalikud seadmed vastavalt laeva tööde spetsifikatsioonile. Traaleri projekt on välja töötatud Norra ettevõtte Wärtsila Ship Design poolt.
Western Baltija Shipbuilding on 1700 inimesele tööd andva Western Shipyardi tütarettevõte. Western Shipyard kuulub BLRT tööstuskontserni, milles on üks laevaehitus- ja kolm laevaremonditehast Eestis, Leedus ja Soomes.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele