Lisaks sõjavõlakirjade emiteerimisele kogub Ukraina raha armee toetuseks ka tasulise mobiiltelefoninumbri kaudu, kuhu helistades või SMSi saates annetatakse Ukraina sõjaväe tarvis.
See viie grivna kaupa annetamine paistab olevat ukrainlaste seas päris populaarne, kirjutab kievpost.com. See on ka palju mugavam, kui osta sõjavõlakirju, teatas Dragon Capital.
Ukraina kaitseministeerium on emiteerimas 1,1 miljardi grivna ulatuses sõjavõlakirju, et toetada sõjaväge. Ajal, mil riigi idaosas jätkuvad rahutused ja sõjavägi valmistub tegevuseks, on hädasti tarvis raha kulude katteks.
Plaanitakse kahte kaheaastaste võlakirjade emissiooni – miljardi grivnast ja 100 mln grivnast. Mõlema intressimäär on 7%. Riigile kuuluv Oshchadbank emiteerib võlakirju nii insitutsioonilistele kui ka tavainvestoritele. Analüütikud aga ei näe nende võlakirjade vastu suurt nõudlust. Näiteks isegi valitsuse 70päevaste võlakirjade tootlus on 9,95%.
"Sedasi ei saa raha," ütles Dragon Capitali võlakirjamaakler Sergiy Fursa. Ta lisas, et kohalik võlakirjaturg kogeb rasket aega ning enamuse valitsuse võlakrijadest on ostnud pangad.
Esimese maailmasõja ajal emiteerisid Austria-Ungari ja Kanada sõjavõlakirju, et finantseerida armeesid.
Vene meedia suhtub uudisesse sarkastiliselt. "Ukrainal ei ole raha ja nad ei suuda seda laenata," kirjutab Russia 24 telekanaliga tihedalt seotud veebileht Vesti Ekonomika. "Mida saab Kiiev antud olukorras teha? Muidugi saab mängida inimeste patriotismile ja emiteerida niinimetatud sõjavõlakirju."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Venemaa survestas sotsiaalmeediavõrgustiku V Kontakte peadirektorit Pavel Durovi lahkuma, kirjutab ERR.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.