Kvartalitulemused avaldanud TeliaSonera on hädas kasumlikkusega ning üritab probleemi lahendada tegevuse laiendamisega idas. TeliaSonera on laienenud Türgis, Venemaal ja mitmes endise Nõukogude Liidu vabariigis, et saada üle Rootsi turul aeglustuvast käibest ja madalamatest hindadest.
Ettevõte on koondanud töötajaid ja keskendunud andmeside müügile, et parandada kasumlikkust, vahendas Bloomberg.
Alla ootuste kasumlikkus. Pingutustele vaatamata vähenes esimese kvartali puhaskasum aastaga 4%, 3,95 miljardile Rootsi kroonile. Analüütikud ootasid 3,97 miljardi Rootsi kroonist puhaskasumit. Käive vähenes 2,5%, 24 miljardile Rootsi kroonile. See täitis analüütikute ootused.
“Meie fookus on jätkuvalt turgudel, kus me juba kohal oleme,” ütles TeliaSonera juhatuse esimees Johan Dennelind. “Oleme ülevõtmiste suhtes pragmaatilised. Üksuste müük jääb mullusele tasemele. Püüame leida konsolideerumisvõimalusi olemasolevatel turgudel.”
Dennelindi sõnul kavatseb firma investeerida 4G-võrkudesse ja fiiberoptilistesse kaablitesse. Aasta lõpuks on kavas 4G-levialaga katta 99% Rootsi populatsioonist. Riskina näeb firma langust seadmete müügis.
Analüütikud kahtleval seisukohal. Pärast tulemuste avaldamist soovitab ligi 40 Bloombergis soovitusi jagavast analüütikust 52% ettevõtte aktsiaid hoida, 29% eelistab müüa. Ostmiskohta näeb vaid 7 analüütikut.
Kaua TeliaSonera aktsiat hoida soovitanud Evli Banki analüütik Mikko Ervasti ütles Äripäevale, et tulemustes talle suuri üllatusi polnud. “Orgaaniline kasv on nõrk ja 2014. aasta kasvueesmärki on neil raske täita,” ütles ta. “Ma ei muuda oma soovituses midagi, vähemalt veel mitte.”
TeliaSonera aktsia reageeris eile keskpäevaks tulemustele 0,57% tõusuga. Nädala algusest on aktsia hind tõusnud enam kui 2,5%, 45,85 Rootsi kroonile.
Tänavu on aktsia hind langenud 14,36%. Aktsia hinna ja kasumi suhe on 13,41%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.