• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 19.05.14, 13:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palo plaanib piirata kiirlaenu reklaami

Majandus- ja taristuminister Urve Palo saatis täna ministeeriumi partneritele arvamuse avaldamiseks eelnõu, mis piirab oluliselt tarbimislaenude reklaami sisu.
Eelnõu eesmärk on keelata eraisikutele suunatud krediiditeenuse reklaamimise raadios, televisioonis ja internetis. „Ettevõtjate senine tarbijakrediidi reklaamimine on tekitanud ühiskonnas hoiaku, nagu aitaks kiirlaenu võtmine lahendada olmeprobleeme ja parandada elujärge. Tegelikkuses on aga sageli vastupidi,“ ütles Palo. „Eelnõuga kavandatavad muudatused ei lahendada inimeste finantsprobleeme, küll aga on selge märk sellest, et riik hoolib.“
Eelnõu järgi keelatakse televisioonis, raadios ja internetis tarbijatele pakutava krediidi (raha laenamise) reklaam. Laenuteenuse pakkuja kodulehel jääb reklaam lubatuks, samuti trüki- ja välimeedias, kuid piirangutega.
Teiseks piiratakse nii tarbijakrediidi, järelmaksu, liisingu, eluasemelaenu kui ka tarbimislaenu reklaami sisu ning see tohib eelnõu järgi edaspidi sisaldada vaid seaduses lubatud infot, nagu teenuse osutaja nime ja tegevusloa numbrit ning tegevuskoha kontaktandmeid, krediidi kulukuse määra näidet, üleskutset tutvuda finantsteenuste tingimustega jm.
Palo sõnul kaalub tarbijakrediidi reklaamile rangemate piirangute kehtestamisega kaasnev positiivne mõju üles võimaliku negatiivse mõju laenu väljastavatele ettevõtetele.
Eestis on tänavu 30. jaanuari seisuga 34 706 isikut, kellel on kiirlaenule või tarbijakrediidile spetsialiseerunud ettevõtetelt välja antud laenude alusel tekkinud maksehäired. Swedbank on hinnanud, et kiirlaenuvõtjaid on Eestis üle saja tuhande. Kiirlaen on trahvide järel kõige suurem maksehäirete tekitaja.
***
Tarbijakrediidi reklaamimist on püütud ka varem piirata2013. aasta juulist kehtima hakanud reklaamiseadusega viidi finantsteenuse reklaam kooskõlla vastutustundliku laenamise põhimõtetega.Regulatsioon ei andnud siiski piisavalt tulemusi ja tarbimislaenude reklaam on hoolimata seaduse muudatustest jätkuvalt jõuline.Seda kinnitab ka tarbijakaitseameti praktika: kontrollitud 112 reklaamist 70 olid ameti hinnangul seadusega vastuolus.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 20.05.14, 18:28
Ehitusettevõtja: töötaja ise küsib ümbrikupalka
Kiirlaenuvõlgnike arvu kasv on tekitanud olukorra, kus inimesed ise otsivad võimalust saada mitteametlikult palka, leidis ASi Restor juhatuse esimees Arsi Kook.
Uudised
  • 09.06.14, 17:45
Tallinna-Tartu maanteed tuleks ehitada laenu abil 
Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele