Auto peab olema liiklemiseks ohutu. “On olemas küll tingimus, et sõltumatutes remonditöökodades tehtud hooldustööd on vaja üle kontrollida volitatud esindustes,” ütles Tulve. “Samas ei saa seda nii võtta, et sõltumatutel remonditöökodadel on ligipääs turule piiratud.”
Tulve sõnul on tingimuste põhjuseks eelkõige asjaolu, et tööd vastaksid Kia kui tootja tingimustele ning auto oleks pärast töid liiklemiseks ohutu. “Hilisem tööde kontroll tehti täiesti tasuta. Samuti oleme konkurentsiametit teavitanud mitmest juhtumist, kus auto hooldust on tehtud sõltumatus remonditöökojas ja hilisemat tasuta garantiiremonti on sellegipoolest tehtud,” ütles Tulve.
“Seetõttu leiame, et kaubaturule ligipääs ei ole piiratud ja konkurentsiseaduse rikkumist ei esine. Läti konkurentsiamet on aga asunud seisukohale, et ligipääs kaubaturule oli piiratud ja seega nad leidsid, et see on rikkumine,” nentis Tulve.
Trahv emaettevõtte emaettevõttele. On kummaline, et trahv määrati emaettevõtte emaettevõttele. Tulve rõhutas, et Kia Auto AS on Tallinna Kaubamaja tütarettevõtte TKM Auto OÜ tütarettevõte ja KIA Auto AS on autode maaletooja. SIA Gros Auto Grupa aga edasimüüja, mille tegevuse eest KIA Auto AS ei saa vastutada, rääkimata Tallinna Kaubamajast.
“Selge ta on, et Tallinna Kaubamaja on TKM Auto ema ja TKM Auto on KIA Auto ema. Aga igal ettevõttel on oma juhtkond, kes tegeleb iseseisvalt selle ettevõtte juhtimisega,” ütles Tulve. Tema sõnul on süüdistuse suunis veider, sest Tallinna Kaubamaja pole neid garantiitingimusi kinnitanud ega kehtestanud.
Ettevõte teatas börsiteates, et amet pole arvestanud arvukate KIA Auto ASi esitatud tõendite ja väidetega ning on süüdimõistva otsuse teinud, tuginedes ühele tuvastatud rikkumisele, mille puhul Tallinna Kaubamaja kontserniga mitte seotud ettevõte keeldus garantiiremondist ilma konsulteerimata eelnevalt KIA Auto ASiga.
Läti amet peab otsust vettpidavaks. Läti konkurentsiameti teatel ei vasta tõele Tallinna Kaubamaja ja KIA Auto esindajate väited, justkui oleks süüdistus ja 135 000eurone trahv alusetud ning konkurentsiseaduse rikkumist ei esinenud.
Läti konkurentsiameti pressiesindaja Inita Kabanova ütles, et nad mitte üksnes ei kogunud ega analüüsinud tõendeid, vaid kohtusid ka mitu korda KIA Auto esindajatega ning tutvustasid neile oma materjale ja argumente, et ettevõttel oleks võimalikult palju informatsiooni oma väidete ja selgituste esitamiseks.